Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cashback cms hvordan tracker man

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at lave planer for udviklingen af et mini cms system til cashback sites, altså et cms der kun egner sig til at lave cashback sites i. Der er ikke de store udfordringer i dette, udover jeg ikke kan se mig ud af hvordan jeg rent praktisk checker om brugeren upføre "opgaven" og fx melder sig til kokurrencen. Ved at ved fx euroads så sender de informationerne til dig i et link, men kan ikke lige se hvordan jeg kan bruge de informationer deres pni newværk giver mig.

Udover det har jeg et side spørgsmål om der er nogen herinde der kunne være interesseret i et sådan cms system, der vil være mulighed for et individuelt design, men ellers vil det være en skabelon hvor du bare skal tilføje dine reward produkter og dine annoncer.

De Bedste Hilsner

Philip Brechmann

MeMedia.dk

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 11:42

Ved at Martin Van De Belt her inde fra har gang i noget helt magen til, som kører rigtigt godt. Ved ikke om han er intresseret i at skrive hvordan de har lavet deres mht til tracking men det er vel altid et forsøg værd Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:51

Hej Philip

Jacob som har lavet http://www.pointster.dk/da brugte flere måneder på at programmere sådanne features.
Nu har han dog også et fedt system. Prøv at tage en snak med ham...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 12:00

Mange tak for de hurtige svar, ja vil prøve at skrive til dem, dog skal jeg nok betale dem hvis det ender med at jeg skal benytte deres tracking systemer, da det jo også kun er fair, da vi i så fald ville være ret snævre konkurrenter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Jeg kan varmt anbefale www.centora.dk, som også har erfaring indenfor programmering af noget lignende det, du efterspørger. Jeg er tidligere kunde hos dem :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:45

Nogle netværk har en callback-service. Altså et system der kalder tilbage på en URL på din hjemmeside når der bliver udført et lead. Euroads, Nordic Ads og mange andre har mulighed for dette. På Euroads skal du f.eks. sætte &pid=BRUGERID bagpå annonce-url'en og angive hvilken URL der skal meldes tilbage på under "Min side" i Euroads-systemet.

Mange andre netværk har mulighed for at videreføre brugerid, blandt andet Tradedoubler, Smartresponse Media med flere. De har dog ikke callback, og kræver at man henter et regneark hvori der står brugerid, hvilken annonce der er lavet lead på, og hvilken dato det er gjort på.

Dette kræver så manuelt arbejde i form af at hente regnearket og give brugerne point manuelt for de annoncer de har oprettet sig igennem.

DOG kan man, hvis man har lidt tekniske færdigheder i f.eks. PHP lave et cronjob (et automatiseret job der kører en gang om dagen/i timen) som der:

1) Vha. cURL logger ind på Tradedoubler, går ind på "Hent regneark-siden" og henter regnearket til serveren

2) Behandler data i regnearket og automatisk giver point

cURL er utroligt smart, da man skjult (server-side) kan køre rimeligt avancerede http/https-requests. Men husk at tjek op på, om webhosten understøtter cURL.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 10:57

Mange tak for de gode svar, men jeg har nu fundet en løsning til vores egen løsning, men overvejer dog ikke længere at lave et cms system som andre kan benytte sig af, da der allerede findes nok af disse er jeg kommer frem til.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)