Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HD1 vs. Akademiuddannelsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette indlæg, så en evt. mod. er velkommen til at flytte det.

Jeg forsøgte mig omkring årsskiftet på HD1 - det var ingen succes da jeg blev misvejledt om studiebyrden ligesom et nyt koncept på studiet ikke virkede efter hensigten, så jeg besluttede mig for at lægge det på hylden for denne ombæring. Det var især et fag som Statistik som jeg gik død i - det var helt sort snak for en gammel sproglig student som mig.

Nu har jeg luret lidt på Akademiuddannelsen, som med den rette kombination af fag, giver merit for HD1 og adgang til HD2. Da jeg i mit daglige virke arbejder som luftfragtsspeditør er det især linjen "International Transport & Logistik" der tiltaler mig, men jeg er i tvivl om niveauet /byrden på studiet.

Jeg har talt med studievejlederen på studiet, og hun hævder at niveauet er tilsvarende HD1 og byrden er ligeledes tilsvarende - kan nogen af-eller bekræfte dette? Jeg har i sinde at have et liv ved siden af studiet og blive i mit parforhold, så det er vigtigt for mig at jeg ved hvad jeg går ind til.

Her står lidt mere om studiet:

http://www.merkonom-au.dk/Show.aspx?id=23

Fra Roskilde
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:13

Hej Albertsen

Det er rigtigt at arbejdsbyrden er nogenlunde den sammen, men det kommer jo bestemt også an på hvilket ambitionsniveau du har ifht. karakterer. Min personlige erfaring er også at fag som statistik, er et af de værste overhovedet.

Jeg har selv taget Akademimerkonom og er ved at opgradere den  til merit for HD 1 del. Du skal være opmærksom på at det kræver de rigtige valgfag, før end at Akademimerkonomen giver direkte merit.

Mvh Søren

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:45

Hej,

Jeg har selv taget statistik på den nye reform af HD 1. del og må sige at det absolut ikke er blandt de "værste" fag, da pensum er ret begrænset (1 bog). Det er muligvis lidt svært at forholde sig til nogle af begreberne, men sammenlignet med fx samfundsøkonomi, så er det ikke slemt, da pensum er meget større i det fag. Men ja, det handler meget om ambitionsniveau, for hvis man er nogenlunde velfungerende på øverste etage, så kan man godt komme igennem det på et fornuftigt niveau ved at bruge 5-10 timer om ugen udover undervisningen vil jeg påstå.

Men vi har jo også alle forskellige grænser for hvad der er acceptabelt i forhold til at føre et familieliv ved siden af og der er da en grund til at man kalder HD for skilsmisseuddannelsen. 

Jeg tror vi startede 34 og det første halve år tror jeg der røg ca. 10 fra pga. blandt andet statistikken. 

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)