Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tøj webshop, Hjælp Søges

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer (:

Jeg er en fyr på 22år som lige faldet over den her fantastiske hjemmeside (: jeg har i laaaang tid leget med tanken om at starte et firma op selv, men aldrig gjordt det pga jeg ikke har haft tiden og der har været andre ting som har trukket mere, men her for nyligt er jeg begyndt at tænke rigtig meget på det, men har så mange spørgsmål så man skulle tro det var løgn, for har aldrig været i den her branche før.

Det som jeg tænker er at der også er hård konkurrence inden for netop salg af tøj over nettet da jeg selv har set tusinde af tøj webshops rundt omkring, nogle af mine spørgsmål til jeg er

1. Hvordan forgår det med leverandøre ? køber du deres tøj til indkøbs pris for så at sælge det videre til kunderne for dine egne priser eller er det sådan så du bestiller noget tøj fra dem og sælger det for dem og tjener en vis %del per ting du sælger ?

2. Som sagt er jeg helt ny og søger evt noget gode råd om hvor jeg starter når man er helt på bar bund,, er starts kapital et must ? ikke fordi jeg ikke vil skyde et starts kapital i det, men er bare ikke klar over alle de  muligheder som der er, nogle som kan henvise til noget godt materiale som man evt kunne få fingrene i og læse ? (:

Mvh Michael Kjergaad

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 14:53

Hej Michael - ja du skal have startkapital

du skal jo have en hjemmeside først ;-)

for at kunne konkurrere skal du have nogle unikke produkter på din side

være agressiv i din markedsføring - købe ADwords og blogge som en sindsyg

have et unikt netnavn

så skal der nok komme kunder..

Butik online? - der findes flere aftale-modeller - men for det meste skal du selv have lager

dvs. din online butik er som en fysisk butik: der skal ligge varer på lageret før du kan sælge varen

ind imellem er der aftaler om dropshiping med nogle producenter.

du skal have aftale om dankort eller andre kort betalinger - og det modul skal man betale for også.

en ide er at starte med at downloade en handlingsplan - og gennemgå den - slavisk

søge råd hos et inværksætter hus

finde en personlig rådgiver evnt. 

som jeg eller andre - det gøres pr. time afregning :-)

men man vinder meget ved at have en god og pro. sparrings partner

Ellers held og lykke

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:16

Hej Michael,

Har får du lidt råd fra en der før er gået falit med en personligt ejet virksomhed. Mine råd, er mindst lige så meget værd som en der har haft success - hvis ikke også mere!

Helt konrket! Hold de faste udgifter i bund, og juster på de variable udgifter. En fast ugift i den her sammenhæng er en udgift du har, uanset hvor meget du sælger, hvor en variabel udgift er en udgift du har pr. salg.

Min mening er du skal finde en virksomhed/person, som du mener er stabil, og kan hjælpe med at få banket en webshop op i et fantastisk design, der virkelig sparker røv - brugervenlighed og tillid er ekstremt vigtigt!
Med fare for at få høvl fra kvalitetspolitiet på Amino, vil jeg mener du kan komme langt for 5.000 kr. Du kan læse http://epusher.dk, og få lidt mere konkret viden, hvordan dig og din webmand bør få sat den her webshop op.

Der skal bruges en betalingsgateway / PBS til at modtage Dankort/Visakort - regn med min. 200 kr pr. månede i faste udgifter.

Regnskabsprogram - jeg bruger selv http://e-moms.dk, men jeg ved ikke om det vil være det rigtige til dig. Du kan afprøve det gratis, og ellers koster det 99 kr. pr. månede.

Tag højde for at det koster (en del) penge at sende / modtage vare. Reklamationer skal du også tage dig af.

Markedsføring, http://partner-ads.com kan du fra 1000 kr. opsætte kampagner, så du betaler eksempelvis 10% i kommisions til partnerene pr. salg som de laver, til din side. Du har også mulighed for at betale en fast pris pr. salg, eller betale en pris pr. klik. Prøv dig frem :-). Adwords som en af de andre er inde på er også en mulighed.

I bund og grund er pisse mange ting som du skal sætte dig ind i, tage stilling til, og du vil garanteret lave en masse fejl. Det betyder ingenting, bare du lære af dem - og undgår de fejl der koster dig rigtig mage penge!

Min personlige vudering er at du vil være kørende med en webshop, betaligsgateway, og en god slat penge til markedsføring for ca. 15.000 - 20.000 kr.

Held og lykke med dit projekt!

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 15:44

Uha Casper.. KvalitetsPolitiet her...

5000 kr for en webshop??... jeg tvivler..

de folk jeg taler med som jeg oven i købet kan få rabat hos rør intet til 5000 kr. det er jo også programmering der tales om og ikke kun web design.

han kan jo starte med en gratis skabelon - og få en udvikler til at kigge på den... meeen...

Held og lykke til ham alligevel

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:56

Hej Claudio,

Et fornuftigt design til en webshop, samt opsætning i et standard system kan sagtens købes til en pris på ca. 5.000,00. Men det var ikke et oplæg til debat om webshop priser, så jeg syntes vi skal holde det til PM, eller oprette en ny tråd, hvis du ønsker at debattere det yderligere :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:10

Hej Michael

Hvis du starter en netshop med tøj, skal du have alt på lager. Du skal have et godt udvalg og du skal derfor have en god startkapital. Hvis du skal op og vinde markedsandele, skal du ikke mindst have mange varer - men du skal også have afsat en del penge til markedsføring.

Derudover skal du huske at dine indkøb har en levetid på 4-5 måneder til fuld pris. Herefter sættes det ned til udsalg til 30-50%. Efter 6 måneders levetid tjener du ikke på det mere. Efter 8 måneder taber du penge hver gang du sælger noget.

Så du skal være skarp og dygtig til dine indkøb - det kræver erfaring - og den får du med tiden. Det koster noget at tilegne sig erfaringen hvis man ikke har den i forvejen.

Mit ca bud på opstart af en webshop inkl første sæsons varer vil være 500.000 eks. moms hvis du vil gøre det ordentligt og har tænkt dig at leve af det på sigt. Hvis du vil gøre det for sjov, kan 100.000 nok gøre det - men så kommer du ikke til at tjene noget - måske får du dig en pæn garderobe Wink som du skal arbejde mange timer for.

Held og lykke med det Smile

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 16:19

Hej Casper  

Næh.. den lader vi ligge - men det ville være fint at være realistisk i denne tråd også ikke ;-)

så tager i den debat et andet sted 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:24

Hej Claudio,

Jeg er meget realistisk.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Græsted
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:04

Hej Michael,

nu ved jeg ikke hvad slags tøjbutik du er interreseret i at åbne? Skal det  være mærkevarer? Eget design? Eller?

Anyways, hvis du er til tøj med eget tryk/print/motiv vil jeg anbefale siden T-shirt forum , som er en stor vidensdatabase/debatforum omkring det at starte sin egen tøjproduktion/butik med alt hvad det indebærer.....

Hvis det er eget design, du er interreseret i, findes der også realiseringsfirmaer, som står for alt det praktiske med tryk, levering, etc., og som fungerer som print-on-demand, hvilket betyder at tøjet først bliver trykt, når tøjet bliver bestilt. Du får et vist beløb som provision, hvergang et produkt bliver solgt. På denne måde kan du holde dine startudgifter nede til et minimum, og når du så har fået noget erfaring og hår på brystet, kan du starte din egen produktion eller hvad du har lyst til.... Dette er den "bløde" måde. Det kan være utrolig hårdt og økonomisk og tidsmæssigt krævende at starte op som selvstændig, og det skal man bare være indstillet på (og have nogle penge i bankenHuh?)....

Af realiseringsfirmaer kan nævnes: Threadless, Spreadshirt, CafePress, Zazzle, Printmojo, Printfection

Jeg bruger selv Spreadshirt, og har indkoorporeret deres butikselement i min egen hjemmeside, som jeg selv har designet:  Walking Artwork

Indtil videre har jeg ikke solgt noget, men er i fuld gang med at SEO min side, og har planer om at jeg skal, når siden er mere færdiglavet (der mangler om-side, modelbilleder med mine produkter, etc.), investere nogle penge i reklame på f.eks. Facebook og Adwords og derudover lave Flyers og Ophæng... Men indtil videre har jeg investeret under 1000,- og så selvfølgelig en helvedes masse tid! Skal lige siges, at dette ikke er min hovedbeskæftigelse,blot ment som et supplement til SU'en Wink

Held og lykke med din forretning Smile

Vær et omvandrende kunstværk - T-shirts med motiv

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)