Hej alle aminoer (:
Jeg er en fyr på 22år som lige faldet over den her fantastiske hjemmeside (: jeg har i laaaang tid leget med tanken om at starte et firma op selv, men aldrig gjordt det pga jeg ikke har haft tiden og der har været andre ting som har trukket mere, men her for nyligt er jeg begyndt at tænke rigtig meget på det, men har så mange spørgsmål så man skulle tro det var løgn, for har aldrig været i den her branche før. Det som jeg tænker er at der også er hård konkurrence inden for netop salg af tøj over nettet da jeg selv har set tusinde af tøj webshops rundt omkring, nogle af mine spørgsmål til jeg er 1. Hvordan forgår det med leverandøre ? køber du deres tøj til indkøbs pris for så at sælge det videre til kunderne for dine egne priser eller er det sådan så du bestiller noget tøj fra dem og sælger det for dem og tjener en vis %del per ting du sælger ? 2. Som sagt er jeg helt ny og søger evt noget gode råd om hvor jeg starter når man er helt på bar bund,, er starts kapital et must ? ikke fordi jeg ikke vil skyde et starts kapital i det, men er bare ikke klar over alle de muligheder som der er, nogle som kan henvise til noget godt materiale som man evt kunne få fingrene i og læse ? (:
Mvh Michael Kjergaad |
Hej Michael - ja du skal have startkapital
du skal jo have en hjemmeside først ;-)
for at kunne konkurrere skal du have nogle unikke produkter på din side
være agressiv i din markedsføring - købe ADwords og blogge som en sindsyg
have et unikt netnavn
så skal der nok komme kunder..
Butik online? - der findes flere aftale-modeller - men for det meste skal du selv have lager
dvs. din online butik er som en fysisk butik: der skal ligge varer på lageret før du kan sælge varen
ind imellem er der aftaler om dropshiping med nogle producenter.
du skal have aftale om dankort eller andre kort betalinger - og det modul skal man betale for også.
en ide er at starte med at downloade en handlingsplan - og gennemgå den - slavisk
søge råd hos et inværksætter hus
finde en personlig rådgiver evnt.
som jeg eller andre - det gøres pr. time afregning :-)
men man vinder meget ved at have en god og pro. sparrings partner
Ellers held og lykke