Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strøm - USA ->DK

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino folkens håber nogle kan svare mig på dette før jeg sætter ild til huset :)

Har købt noget elektronisk udstyr i USA, men på strømforsygningen står der

INPUT: 100-240V - 50-60Hz 0.4A

så hvis jeg nu finder en omformer til stikkontakten (ikke sådanne en som laver strømmen om) vil det så virke?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det vil virke fint, for i DK har vi 220-230 volt og 50 Hz. Så ingen pyromani der ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:01

Ja.  Alternativt kan du finde en tilsvarende dansk strømforsyning, du skal blot sikre dig at volt og ampere på udgangssiden matcher det den du har nu leverer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:03

Jeg har før købt udstyr i USA. Det var nogle GPS modtagere, Ipod Video m.m. til privat brug.
Det var udstyr med 2 flade ben som ikke passede til stikkontakten i DK.
Med en adaptor (ikke omformer), de to flade ben blev til to egnede ben Wink kunne udstyret uden videre tilsluttes.
Jeg vil bestemt ikke tage ansvaret for det udstyr, du har købt i tilfælde af fejl eller kortslutning, men hvis der står at det kan køre på op til 240V, ville jeg ikke være bange for at slutte det til almindelig dansk 220V (230V).

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 17:04

Takker for jeres svar :)

Har kigget diverse andre strømforsyninger jeg ejer hvad de kan levere men skal bruge en på 12 dem jeg har går til 5. Men mon ikke jeg kan finde en somewhere

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:29

Når den er mærket 100-240V så skal den blot have en anden stikprop og så er du kørende.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så jeg lodder bare 2 ledninger på dyret og så noget tape rundt om. Og så en stikprop i den anden ende og så i stikkontakten YesCool

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:02

Ingen du gør det, var det måske værd at tjekke om den faktisk selv kan switche mellem de 120 - 240v.
For ikke alt der kan det, der skal så wires om enten via en switch, ledning der skal flyttes, eller en lus der skal fjernes.

Hvis ikke, så kan du være heldig at en elekrolyt springer i lufen, og der ikke sker andet.
Men du kan også være uheldig at det får overspænding, og derved futter helt af.

Kan du ikke lige se af den selv kan switche mellem 120 - 240v , og ikke orker at tjekke ovenstående,
så skal du bruge en stepdown converter til det, og den skal kunne levere det antal watt der står på maskinen.

Jeg bruger selv disse her til mine japanske og amerikanske maskiner.

http://cgi.ebay.com.sg/M6-New-300w-stepdown-power-voltage-converter-240-110v_W0QQcmdZViewItemQQitemZ120356633695

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)