Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sumasumarum regnskab

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fravalgt " Vis beløbet inkl. moms på fakturalinier", men stadig ser jeg at resultatet ikke er som det skal være.  og uanset om "Vis beløbet inkl. moms på fakturalinier " we valgt eller fravalgt, jeg får samme resultat ud af det.

Jeg har lige bogført 100 uden moms, hvis vi så lægger 25% moms oveni så skulle vi have 125 kr. inkl. moms, men dette er bare ikke tilfælde. hvordan kan jeg håndtere dette?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:11

Hvor er det du kigger henne? I saldobalancen og på kontoudtog bliver beløbet der er bogført vist uden moms på driftskontiene, og momsen står så på momskontoen. Det kan derfor være svært at se, at der er bogført med eller uden moms - det er banken du skal se på, da det beløb er incl. moms.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Du skal i dit varekartotek definere prisen pr. enhed ekskl. moms, så falder det på plads med momstillæg

på 25%, såfremt dine finanskonti er defineret korrekt!

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 14:50

Tak for svaret. endnu et spm.

Hvor kan man redigere bogførte posteringer på et senere tidspunkt i sumasumarum?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Det kan du ikke.

Når du har opdateret, må du bogføre dig ud af fejlene, medmindre du har en back-up før bogføring, du kan bruge!

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 20:14

Dvs. at man kan ikke rette de poster som allerede er bogført of derfor må man sørge for at rette fejl inden man bogfører. Med mindre man har en sikkerhedskopi/Backup som er i kassekladde form og ikke er bogført. Korrekt?

Hilsen

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 20:19

Et spm til, jeg håber det er okay.

Hvordan borfører jeg B-skat?

Måden jeg har gjort det på er at jeg bogført B-skat under egenkapital med et minus(-) fortegn, men sumasumarum har ikke valgt nogen form for moms konto og det nok korrekt for der er ikke noget moms involveret. er det korrekt at gøre det på den måde?

Hilsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24

Malikdk:

Dvs. at man kan ikke rette de poster som allerede er bogført of derfor må man sørge for at rette fejl inden man bogfører. Med mindre man har en sikkerhedskopi/Backup som er i kassekladde form og ikke er bogført. Korrekt?

Hilsen

Ja..korrekt!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

B-skatten burde stå i debet.

Nej...ingen moms på din personlige B-skat!

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 21:41

okay det jeg forstå så er at B-skat skal under egenkapital og skal posteres med et fortegen minus og det er samme som debit og modposten kunne være bank eller kassen. Korrekt?

Hilsen

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)