Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange begår fejl!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selvstændig og fik en stor skideballe af min revisor her får et par dage siden.

Den fejl som vi har begået er at vi har krævet moms på vores rykkergebyr og der sagde han at dette måtte man ikke.

Mange firmaer kræver faktisk moms af rykkergebyr, så tog som en selvfølge*SS*

Men nu har jeg spørgsmålet til 1million!

Må man tage moms af f.eks fakturagebyr? Min revisor er ikke 100% sikker på det punkt.

Men har oplevet at store virkomheder som SAC Leasing tager moms af deres faktura gebyr.

ER DER NOGLE DER KAN SVARE PÅ DET???

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:44

Hej Desirée,

Prøv at skrive dit spørgsmål i overskriften. Der er masser af revisorer etc herinde, der kan svare dig på dette spg, men de læser nok ikke et indlæg med sådan en overskrift.

Skriv: Moms på fakturagebyr - må man det?

Så skal du nok få hurtigt svar.

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:06

Okay - det er nu 5 år siden SKAT tabte en sag om moms på rykkergebyr og gebyrer i forbindelse med opkrævning og inddrivelse af skyldige beløb. Et lidt tricky emne som vist ikke berettiger til en skidebalde! Men fred være med det.

Argumentet for at udeholde gebyrer i forbindelse med rykkere er at dette gebyr ikke udgør en betaling for en momspligtig ydelse.  Derimod vil dit fakturagebyr hænge direkte sammen med den fakturede ydelse og derfor være momsbelagt.

Henrik

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:17

Flemming1970:

Hej Desirée,

Prøv at skrive dit spørgsmål i overskriften. Der er masser af revisorer etc herinde, der kan svare dig på dette spg, men de læser nok ikke et indlæg med sådan en overskrift.

Skriv: Moms på fakturagebyr - må man det?

Så skal du nok få hurtigt svar.

Flemming

Amino lige nu:

Aminos mest læste indlæg er: "Svar: Mange begår fejl!".

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:48

Espresso:

Amino lige nu:

Aminos mest læste indlæg er: "Svar: Mange begår fejl!".

Haha - jeg er heller ikke fejlfri, men indlægget stod i 9 timer uden svar, så mon det kan skyldes, at Henrik havde svaret på det, at det blev læst? Man læser jo ofte indlæg, som ikke siger en noget, men hvor man kender personen, der har svaret?

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)