Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skoleprojekt - Fairtrade

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa herinde

Jeg skal lave et skoleprojekt som går ud på at lave en hjemmeside som kan få erhvervsdrivende og butikker udenfor de store byer til at handle mere fairtrade.

Mit problem er så bare hvad skal man have med på sådan en site, hvad skal den indholde, uden at det bliver alt for tørt og kedelig. Meningen er at det sådan set skal være et lokkemad for små erhvervsdrivende og butikker som er intra i varer fra de fattigste lande i verden !!!!!

Kom med skøre og skæve ideer - alt kan bruges. Hvad ska der være på sådan en site ? hvilke oplysninger ville du gerne have på sådan en site for at du blev intra ?

Håber i kan hjælpe mig lidt med dette lidt underlige projekt !

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 15:37

Dit spørgsmål er meget bredt og derfor også meget svært at svare på.

Du bør selv tænke tingene igennem og lave en liste over de ting du selv mener er vigtige og evt. forklare lidt om hvorfor du mener de er vigtige, derefter er det meget lettere for andre at gå ind og supplere eller komme med argumenter for eller imod dine forslag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:33

Som jeg forstår det, er det en kampagne, hvor Fairtrade som mærke skal brandes til de butikker og forretninger, som kunne ønske at forhandle produkter med mærket på. Dvs. at du skal have fat i deres indkøbere, hvilket normalt sker ved at en sælger besøger butikken fysisk med en salgsmappe og krøllede tilbud (i hvert fald i supermarkedsbranchen, hvor jeg arbejde i en længere årrække). Som udgangspunkt tror jeg du er i en lidt "skæv" position, og måske får svært ved at finde en god strategi, da mediet (et website) simpelthen måske er forkert.

Du kan jo så vælge en helt anden strategi og i stedet lave et site som henvender sig direkte til butikkernes forbrugere, som butikkerne jo unægteligt lytter til. Men det kommer jo lidt an på hvor fri din opgave er, og hvad du mener er bedst. Det ville i hvert fald gøre det nemmere at lave research på kundesegmentet og sammenligne med lignende projektet og websites.

Men som SEO Cowboy skriver, lav en liste over ting som du mener er vigtige; evt. bare skriv og tegn en masse ting op på nogle A3 ark, gå det igennem og fat en list med vigtige stikord. Du kan også kigge på lignende sites, hvis der er nogen, og fokusere på hvad de har valgt at "trends og traditioner", såsom designstil, ordvalg, strategi for kommunikation osv.

Håber det kan bruges, held og lykke :o)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:06

Fairtrade er det ikke dem der i virkeligheden ikke var særlig "Fair"?

Hvorfor ville du hjælpe dem?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)