Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fairtrade

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er jo en stille og rolig studerende som har fået en "DOM" projekt som skal laves.

Skal lave en hjemmeside som handler om fairtrade. Formålet med hjemmesiden skal være at oplyse erhvervsdrivende/butikker udenfor de store byer om fairtrade.

Er der nogle som har en ide om hvordan man kan lve sådan en site og hvad som skal være på siten. Den skal bestå af mindst 5 sider.

Det skal nok lige nævnes at den skal laves i Dreamweaver så det begrænser jo lidt af effekter osv.

Ideer modtages gerne og specielt skæve og skøre ideer.

Håber på dejlig respons fra jer alle i dejlige og rare Aminoer.

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:22

Jeg tror du vil finde hjemmesiden www.maxhavelaar.dk spændende. Det er en organisation der netop arbejder med fairtrade. Kig lidt på den.

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 11:33

Tak, har også studeret internettet flittigt men mangler lige som ideen til hvad som der skal være på siden og hvad som får erhvervsdrivende og butikker til at fange ideen med fairtrade.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:03

Det kunne måske være en mulighed for dig hvis du ringer til Max Bank i Næstved og snakker med dem om hvorfor at de begyndte at interessere sig for maxhavelaar. Så kan du jo finde ud af hvad det var der fangede dem.

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:07

Hej Kenn,

For mig er det vigtigt, at fair trade kan være en naturlig del af vores hverdag - altså at helt "almindelige" hverdagsprodukter kan være fremstillet på en ansvarlig måde. Jeg ser fair trade som et mål i sig selv - at flere og flere mennesker tager ansvar for de varer de køber, og at vi generelt bevæger os frem imod et større ansvar i vores forbrugsvaner. Jeg har selv en netbutik med økologisk fair trade tøj. Traditionelt set er tekstilverdenen en "hård" branche både mht. kemikalieforbrug og udnyttelse af arbejdskraft, børnearbjede etc. Det er vigtigt for mig, at tilbyde tøj der er forsvarligt produceret og samtidig smart, lækkert og i god kvalitet - og ikke dyrere af den grund. Og igen, at "helt almindeligt" tøj godt kan være produceret på en etisk forsvarligt måde.

Jeg synes derfor det kunne være spændende, med mere information i retning af at fair trade kan være en integreret del af hverdagen - og ikke nødvendigvis et "ekstraordinært kvalitets-stempel" til udvalgte varer. Og at vi som forbrugere kan få adgang til flere hverdagsvarer som er fair trade, men til en fornuftig pris.

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 16:11

Hej Camilla

Tak for svaret det lettede mig også en hel del !

HVIS det her projekt kommer til at forløbe som jeg håber må jeg så sende en link til din hjemmeside ? Det gælder jo om at få noget reklmae ud ikk ?

Kom bare frisk med nogle flere argumenter og ideer - det her projekt skulle gerne forbavse folk jo :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:21

Hej Kenn

Altså - jeg ville jo egentlig mene, at du har brug for at formidle fakta.
Problemet i det er, at de, der gider læse fakta om fairtrade, hovedsageligt er de "frelste". Dit mål er at fange interessen hos de uvidende.

Hvis din side skal leve op til det, skal du lave noget viralt - din side skal simpelt hen være sjov at sende videre til andre.

Måske kan du arbejde med blod som tema. Du kan vise hvor meget blod det koster at trade unfair.
Lav evt. en lille gyserfilm, hvor en "almindelig dansker" myrder en markarbejder for et pund kaffe.

Nu er det en "DOM" skoleopgave, så du kan sikkert nøjes med at lave et storyboard til filmen, og så ellers lave din faktaside.
Den kunne så bygges omkring en forside med videoen på og fire undersider: Blod, sved, tårer, kontakt.
De tre sider blod, sved og tårer beskriver hver en case, hvor fairtrade ville have løst problemer med for tidlig død, umenneskelige arbejdsvilkår og børnearbejde (moderen græder). Kontaktsiden er vejen frem.

Hver side skal appelere til at finde en bedre løsning. De kan hver have en "kvalmeknap", som man kan trykke på, hvis man ikke orker mere elendighed. Kvalmeknappen linker til kontaktsiden.

Du skal vide, hvad du vil have folk til at gøre, når de har læst lidt på siden. Skal de modtage et nyhedsbrev? Skal de donere en milliard? Skal de modtage jævnlige tilbud om fairtradeprodukter til videresalg?

ja, det blev så dagens ustrukturerede indlæg - håber det inspirerer dig.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)