Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange dage efter sidste betalingsfrist skal rykkeren sendes ??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvor mange dage efter sidste betalingsfrist skal bank osv have før man med rimelighed kan sige at kunderne ikke har betalt til tiden.

Jeg har en del folk der pt skal betale 500,- per måned plus moms, jeg har ikke modtaget penge for måned 1 og fristen for måned 2 som også havde rykker for måned 1 med, var den 14. april

De skal vide at de ikke får lov til at benytte min service i maj, hvis ikke betalingen er i orden inden.

Hvornår skal jeg sende rykkeren ?

Torbjørn

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:16

Normalt siger man vel 10 dage efter betalingsdatoen.

Mvh Peder

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 11:19

Ja 10 dage vil være meget normalt, folk skal jo kunne nå at betale, så deres service ikke bliver afbrudt... det plejer gerne at være når der kommer dato på hvornår servicen afbrydes at folk betaler... og så går der jo også være et par bankdage inden du har pengene...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sidste betalingsdag er sidste betalingsdag - er pengene ikke på din konto, er du i din gode ret til at rykke.

Der er bare et lille etisk problem, at de er dine kunder og du vil gerne fastholde dem så kunder.

Vi har en ekstern bogholder (slet skjult reklame...Stick out tongue), der afstemmer banken om fredagen, om mandagen sender jeg rykkere ud. Men i første omgang får de blot en betalingspåmindelse, er der ikke betalt i ugen efter, så får de en rykker med renter og gebyr.

Så det vil sige, at vi sender en påmindelse umiddelbart efter fristens udløb og en rykker efter 8 dage. Derefter fjorten dage til rykker to - og så videre...

Det virker meget godt, for de fleste betaler efter betalingspåmindelsen. Enkelte kommentere at vi sender den ud så tidligt, men de er jo godt klar over hvorfor den dukker op. Og det er almindeligt kendt, at i krisertider er det dem der 'brokker' sig mest, der får deres penge; de andre får lov at vente.

Vi har allerede mistet penge på konkurser og har ikke lyst til at gøre det mere end højst nødvendigt, så vi har strammet denne procedure kraftigt op de sidste par måneder. Og når der er sendt 1. rykker ud, kommer vi ikke før regningen er betalt eller der er lavet en aftale om afbetaling.

Vi har det alle svært, men der er ingen grund til at smide flere arbejdstimer efter en kunde, der ikke har råd til at betale det de skylder allerede. Det er ganske enkelt for dyrt i det lange løb. Men forstå mig nu ret, vi er skam til at tale med. Flere kunder har lavet aftaler eller fået udskudt betalingen, men kunder der skylder os penge og som ikke engang har så meget respekt for vores arbejde, at de gider informere os om at betalinge bliver forsinket - de er ikke besværet værd. Så hellere bruge tiden på de kunder, der kan betale eller har rimeligt styr på deres finansielle situation.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 11:57

Tusid tak for jeres svar, jeg vil sende en påmindelse, men tilføje, at er der ikke betalt til den nye måneds begyndelse, forsvinder min service for dem.

Torbjørn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:57

Hej Morten.
Super indlæg Yes

Jeg har stort set samme fremgangsmåde.

Betalingsfrist: 10 dage
Betalingspåmindelse: Mandagen efter betalingsfristens udløb
Rykker 1: 8 dage efter  betalingspåmindelsen (opkræver rykkergebyr)
Rykker 2: 8 dage efter rykker 1 (opkræver rykkergebyr og morarenter) + overvejelser om ikke af servicere denne kunde mere. Som du jo også skriver, er det unødvendig spild af tid.
Rykker 3: 8 dage efter 2. rykker (opkræver rykkergebyr, morarenter og varsler inkassosag uden yderligere varsel med yderligere omkostninger for kunden til følge)

Det er en ærlig sag at have lavvande i kassen, og de gode / fornuftige kunder kan få en aftale om udskudt betaling, men det er også kun, hvis de selv henvender sig, inden det tidskrævende rykker-cirkus starter.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 12:03

Hej Torbjørn!

som de andre har sagt har du ret til at sende rykker 1 dagen efter betalingsforfald. der giver man dem 8dage og hvis ikke de reagere har du ret til at sende 2 rykker med igen 8dage. hvis de ikke reagere sender du dem sidste rykker, hvor du skriver at hvis de ikke betaler dit tilgode havende sender du sagen videre til Advokat med henblik på Inkasso.

Du har ret til at lægge 100kr pr rykker "DER MÅ IKKE KRÆVES MOMS AF RYKKERGEBYR"

kan også anbefalde advokatkæden advodan, de påstår at de kan få dine penge hjem og hvis de ikke kan skal du ikke betale for den sag.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)