Vi har planer om at lave store reklamer på bygninger i forbindelse med store begivenheder i Danmark (eks. Skanderborg Festival) Her forleden dag hørte jeg så et rygte fra en formand for en handelsstadsforening omkring det lovmæssige. Formanden mener ikke dette er lovligt. Men jeg kan ikke se hvorfor og kan desværre ikke komme i kontakt med ham. Jeg ved at kommunerne har en reklamelov og at nogle steder kan man komme i strid med lokalplaner osv. Jeg ved at der kan være noget med trafiksikkerheden, hvis reklamen tager fokus fra vejen (men tænk ikke på det) I mit eksempel kan jeg ikke se noget ulovligt. Kan du? |
nej :D
Der er jo allerede folk der gør det i stor stil. Hvis kommunen har specielle regler for det så må du måske ikke, men det er ikke noget jeg kender til. Mht. trafiksikkerheden, så var der en sag opppe for nogle år siden med nogle mobile reklamer der blev placeret langs motorvejene, men det er jo ikke sammenligneligt med dette. Såfremt du har ejerens tilladelse, så kan jeg ikke se noget problem i dette, men ring dog til politiet i din kreds og spørg, bare for en sikkerheds skyld.