Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Tyskland og fradrag af tysk moms.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude.

Først vil jeg lige sige tillykke med denne meget finde hjemmeside. Virker seriøs og endelig noget, hvor man kan få vejledning uden af blive blanket helt af.

Jeg har netop startet en lille "hobby" forretning som enkeltmandsfirma.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om jeg ved handel over internettet med tyske firmaer, kan købe varerne i Tyskland uden den tyske moms, da der jo for det tyske firma er tale om eksport til udlandet ?

Mvh

LBL

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:45
Det er ikke til at sige om du kan via internettet da de forskellige softwareløsninger måske ikke tager højde for det, men reglerne giver dig ret til at få en faktura fra firmaer i EU uden moms hvis både de og du har et momsnummer.

Du skal dog selv tillægge 25% til varens pris som du så efterfølgende må trække fra igen.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 13:49
Nu må folk rette mig hvis det ikke er sandt:

Hvis du er momsregistreret så kan du købe uden moms i tyskland men du skal angive dit CVR nummer/momsnummer (DKxxxxxxxx)

Men du skal sælge i danmark med dansk moms.

Omvendt kan de købe hos dig uden moms hvis de har et tysk momsnummer.

Hvis du køber noget privat skal du betale momsen af det EU land du køber det i.

Som sagt der kan være undtagelser.

Hilsen

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 14:20
Men hensyn til at handle over nettet, så gør vi det med den ene af vores tyske leverandører, og der er ingen problemer i at få varerne uden moms.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:29
Jamen det går stærkt her på tråden.

Jeg takker for de fine og tydelige svar og forsøger mig forsigtigt med min tyske forbindelse.

LBL

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 03:58

Husk at momsnummer hedder VAT-number i udlandet. Altså: VAT DK-xxxxxxxx.

Hvis et udenlandsk firma lægger moms på din faktura selv om du har oplyst dit VAT-nummer, begår de en fejl. Vi har prøvet det både i England og i Tyskland. Så kan man få pengene refunderet hos Told og Skat, men det er en meget omstændelig procedure.

Oplys VAT-nummer højt og tydeligt.

Gør selv opmærksom på, at din underleverandør ikke skal tillægge VAT.

Hvis du får en faktura, hvor der er tillagt VAT, så skriv til dem og fortæl dem at det er en fejl. Bed om at de laver en kreditnota på beløbet. Det er 10 gange nemmere end Told og Skats procedure.

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 08:33
Dato: 7/26/2006 3:58:19 AM
Forfatter: Goaften

Husk at momsnummer hedder VAT-number i udlandet. Altså: VAT DK-xxxxxxxx.

VAT betyder Value Added Tax som jo vores moms er. Det er den engelske forkortelse
På tysk hedder det vist Merwehrssteuer som direkte kan oversættes til merværdi afgift (moms betyder mer omsætnings afgift)

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra København
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  CoverMe.dk Skrevet kl. 18:45

Mange gode indputs.

Vi har en webshob, CoverMe, der sælger covers til Mac computere og her har vi også nogle tyske og engelske leverandører. De har én gang lagt moms på hvor vi undersøgte muligheden for at få moms refusion (Momsrefusion er at få moms tilbage bare fra udlandet af) og det er virkelig en omstændig process, dog ikke umulig. Man skal være opmærksom på at de forskellige lande har minimums grænser for hvornår de tilbage betaler skat. Så helt klart, få en kredit nota i stedet:-)

Mvh. Mads

// CoverMe.dk  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49

Mads Lehnert:

Mange gode indputs.

Vi har en webshob, CoverMe, der sælger covers til Mac computere og her har vi også nogle tyske og engelske leverandører. De har én gang lagt moms på hvor vi undersøgte muligheden for at få moms refusion (Momsrefusion er at få moms tilbage bare fra udlandet af) og det er virkelig en omstændig process, dog ikke umulig. Man skal være opmærksom på at de forskellige lande har minimums grænser for hvornår de tilbage betaler skat. Så helt klart, få en kredit nota i stedet:-)

Mvh. Mads

// CoverMe.dk  

Det var da en meget gammel tråd du har fået fat i :) Fra 2006 :) Men velkommen til Amino :)

Fra København
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  CoverMe.dk Skrevet kl. 18:58

Hehe, det har du ret (medlem i dag). Jeg har mange gange fundet nyttige oplæg der har flere år på bagen, hvilket jeg sagtens synes man kan bidrag med ny viden til:-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)