Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den udvidede selvangivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i gang med at lave min selvangivelse for 2008. Så blev jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive i rubrik 11 (Lønindkomst før fradrag af AM/SP-bidrag).

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg opsparer overskuddet med VSO. Jeg har dog givet mig selv løn i løbet af 2008 - og også betalt B-skat. Jeg har også haft en enkelt måned som almindelig lønslave i en anden virksomhed.

Mit gæt er at jeg skal lægge mine egne lønudbetalinger sammen, lægge det jeg har betalt i B-skat til samt lægge brutto lønnen fra den anden virksomhed til også.

Jeg skriver lige dette indlæg for at være sikker på at det er rigtigt, så jeg ikke kommer til at snyde mig selv (dette er jo det største beløb  der kan bliver med alle de tal...hehe).

På forhånd tak

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er ikke helt rigtig forstået

Din indtægt i virksomheden har ikke noget med lønindkomst at gøre, du skal betalt skat af overskuddet i virksomheden og overskuddet skal derfor opgives i en rubrik for sig selv.

Den lønindkomst du har haft fra en lønmodtagerjob og som der er betalt A-skat af opgiver du i rubrik 11. Beløbet skulle gerne stå på dit servicebrev.

Når du anvender VSO er det en smule komliceret at udfylde selvangivelsen, så måske skulle du få en revisor til lige at kigge på det inden du sender det afsted.

Hilsen

Lone

www.netaccounting.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)