Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling ??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke muligheder har man ved manglende betaling for afsendte varer ?

Er der minimums beløbsgrænse for incasso osv. ?

Hvad med evt. gebyrer som påløber.

MVH.

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09

Jeg mener ikke det kan svare sig at pudse et inkasso selvskab på nogle med mindre beløber over skrider 2.000 kr. 

Da det koster et administrations beløb mm. 

Du kan prøve at sende et brev til "modtager" om at han/hun bliver meldt til RKI (dårlig betaler registeret) hvis han ikke betaler inden xx antal dage. 

Og så derefter melde den pågældene person til det.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:30

Du kan smide enhver fordring til inkasse. At det skal være over et vist beløb er en vandrehistorie, men kan godt være at RKI kræver at det er minimum x kr.

Du må kort sagt sende 3 rykkere med et gebyr på 100 kr. pr. rykker. I min verden er det god stil at sende en pæn påmindelse uden gebyr og herefter 2 stk. rykkere med gebyr. Prøv efter rykker 1 at kontakte dem telefonisk, der kan jo være tale om en reel fejl (fakturaen kommer ikke frem til rette vedkommende osv.)
Derudover må du opkræve morarenter. Der er forskellige regler for hvad rykkerne skal indeholde, men det kan du nemt google eller finde i tidligere indlæg.

Der findes inkassofirmaer som ikke kræver betaling, kun de gebyrer der bliver lagt oveni overfor skyldner.

Fra herning
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:32

Minimums beløb er forskelligt fra det ene inkasso firma til det andet.

Men man skal sende et brev til dem, hvor der står at der skal falde betaling inden xx dage ellers kommer der inkasso på.

Hvis det ikke sker, kan du sende info videre til dit inkasso firma og så tager de den der fra. Men folk plejer nu at betale når de

ser der kommer inkasso på, det er i hvert fald min erfaring.

Det forskelligt hvad de forskellige inkasso firmaer tager i gebyr, men du kan nemt finde nogle som ikke koster dig ekstra.

Det er ham der skyder dig penge der kommer til at betale for gildet(gebyr, rentes rente osv.) til inkasso.

vh. Henrik M

Mvh Henrik Mathiesen

HLM Group

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:36

Så vidt jeg ved skal du for at melde kunden til RKI enten være kunde hos RKI eller dit tilgodehavende skal over Statstidende (konkurser o.lign).
Det koster penge at oprette en rykkerservice aftake.
Ifølge RKI 's hjemmeside kr. 540,- pr. sag.

Hvis du alligevel ikke får dine penge kradset ind, har du kastet flere gode penge efter dårlige penge.

Det er vel egentligt også derfor mange ikke sender deres tilgodehavender via RKI til registrering.
At køre en fogedsag på dit tilgodehavende, koster også penge.
Det er der helt sikker nogle, der bevidst udnytter, når man sender rykkerskrivelser m.m. og truer med at sende sagen til inkasso/RKI.
Men surt er det da at skulle vinke farvel til sit tilgodehavende.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:35

Ikke for at være fræk, men det er en god idé kun at udtale sig om ting man ved og har erfaringer med.

Man kan rigtig nok bruge RKI som inkassobureau, hvilket jeg dog aldrig ville anbefale.
Det inkassobureau man vælger at bruge, indberetter med høj sandsynlighed de dårlige betalere til RKI. (alle dem jeg kender til gør)

En helt almindelig inkassosag koster typisk et gebyr hos inkassofirmaet, men flere kører efter "no cure - no pay" man som kunde ikke betaler for inkassoprocessen.

En "fogedsag" hvor fordringen ryger i byretten koster 500 kr. + moms.
Man kan selvfølgelig vælge, at lade være med, at køre sagen så langt. Men man behøver ikke tage sagen i retten, for at få kunden i RKI.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:54

Synes jeg egentligt heller ikke jeg gør Smile
Så vidt jeg ved, og så må du jo korrigere mig, hvis du ved bedre.., så koster det også at registrere i RKI.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)