Henriette!!!!! Kik ud af vinuet en gang til.... og kom frem til at den ikke kan KØRE om 3 år!!! Fortsat god weekend Henrik |
Åhhhhh..........ja :-)
Henriette!!!!! Kik ud af vinuet en gang til.... og kom frem til at den ikke kan KØRE om 3 år!!! Fortsat god weekend Henrik |
Uanset hvor meget man kigger ud af vinduet så vil det i praksis være vanskeligt at komme igennem med at bilen er totalt uanvendelig efter de 3 år. Dvs. straksafskriver man bilen gør man det ud fra en betragtning om at "går den så går den". Vedr. det med at fratrække den uafskrevne restsaldo fordi den er kommet under bundgrænsen så forudsætter det jo at der ikke er andre 100% erhvevsmæssige driftsmidler i virksomheden (saldometoden hvor samtlige driftsmidler afskrives under et). |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Nu må jeg spørge: "Hvilke driftsmidler mener du at du kan afgøre ikke er anvendelige efter 3 år"? det er jo altid en vurdering........og hvis en bil er så nedslidt den ikke kan anvendes som driftsmiddel mere, så må det jo være ok...........hmm....Iøvrigt så har jeg ikke andre store driftsmidler i mit firma så jeg kunne godt gøre som beskrevet med saldometoden....:-) det er rart med debat..... |
Det vi taler om er driftsmidler som er 100% forældet og uanvendelige efter de 3 år. Dvs. det er sagt med andre stort set ingen. Ikke engang computere kan komme ind under denne bestemmelse. Som sagt har jeg selv en Mercedes fra 1997 og de kører bare, men det er noget andet |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Jeg ville nok straksafskrive inventar specielt bygget til en messe. Ville det være forkert? |