Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning på en gammel brugt erhvervsbil :-)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette:

Klovn: Hvad mener du her :-)

Jeg mener, at såfremt du ikke anskaffer flere aktiver, der skal tillægges saldoen for afskrivningsberettiget aktiver kommer restsaldoen på din bil ned under grænsen for straksafskrivninger i år 3 og kan derfor afskrives helt i dette år. Det finder du også et eller andet sted i Afskrivningslovens § 5.....

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 17:04

Jamen på skat der står der: driftsmidler med en fysisk levetid på 3 år eller derunder, såfremt driftsmidlet eller skibet vil være fysisk opslidt i løbet af 3 år fra erhvervelsen.

Ved bedømmelsen af levealderen for et driftsmiddel må man i almindelighed søge vejledning i den gennemsnitlige levealder for driftsmidler af den pågældende kategori,

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 17:05

Og da jeg har handlet med biler før, ved jeg godt hvornår en bil sandsynligvis er nedslidt :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:18

Henriette:
Jamen på skat der står der: driftsmidler med en fysisk levetid på 3 år eller derunder, såfremt driftsmidlet eller skibet vil være fysisk opslidt i løbet af 3 år fra erhvervelsen.

Henriette, Jeg kender godt stykke § 6 i samme lov. Om din bil falder ind  under dette kan vi selvsagt ikke sige. Det kræver en konkret vurdering af bilens for at kunne vurdere om du vil have en fysisk levetid på under 3 år. Det vil i praksis sige, at DU skal sandsynliggøre at bilen ikke kan køre om 3 år.

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 17:22

Yes, det mener jeg skam også, men man kan da ikke bare sige, at det ikke kan lade sig gøre, at afskrive efter 3 år. Hvis man i praksis, straksafskriver fordi jeg vurderer den holder i 3 år, og jeg så om 3 år river pladerne af den og sælger den til skrot, så burde det jo være ok..........altså helt ærligt man får altså ikke meget bil for 20000 kr.......

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 17:22

Jeg ved jo godt, at dette aldrig ville holde hvis det var en bil der var noget dyrere..

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:27

Henriette:

Yes, det mener jeg skam også, men man kan da ikke bare sige, at det ikke kan lade sig gøre, at afskrive efter 3 år. Hvis man i praksis, straksafskriver fordi jeg vurderer den holder i 3 år, og jeg så om 3 år river pladerne af den og sælger den til skrot, så burde det jo være ok..........altså helt ærligt man får altså ikke meget bil for 20000 kr.......

Sælger den til skrot.....

Så har den vel en værdi - selv efter 3 år.... Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:34

Henriette:
Hvis man i praksis, straksafskriver fordi jeg vurderer den holder i 3 år,

Præcis problemet. Du skal være i stand til at overbevise en fra SKAT at bilen er udtjent om 3 år. Det var bogstaveligt at jeg mente, at du skal kunne sandsynliggøre at den ikke kan køre efter 3 år.  Det er ikke min opfattelse, at det at du har til hensigt at skrotte den efter 3 år vil berette til at straksafskrive den nu.

Du skal finde argumenterne i bilens fysiske tilstand.....

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:37

Espresso:
Så har den vel en værdi - selv efter 3 år.... Big Smile

Så er det godt er det ikke er den økonomiske levetid der lægges der til grund fro om der kan afskrives....Wink

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 17:41

Hmmm.......foreløbig siger jeg mange tak for hjælpen, men jeg har besluttet mig til, efter at have kikket ud af vinduet, at vurderer, at den ikke er noget værd om 3 år, så jeg straksafskriver den altså efter nævnte paragraf.........

Men som sagt mange tak for hjælpen......

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)