Hej Aminoer, Jeg er i gang med at lægge sidste hånd på mit webdesign, hvorefter det skal kodes op til et cms der er baseret på .net. Der ved siden af har jeg så min wordpress-blog (php), som skal køre på samme domæne, dog i subdomænet "blog". Altså hovedhjemmesiden her: www.mheiselberg.dk Da .net og php ifølge min overbevisning ikke går særlig godt i spænd, så skal jeg bruge en eller anden teknisk løsning. Ved bare ikke helt hvilken? Vil lige understrege, at alle ovenstående oplysninger er fastlåste, da jeg ved det kan lade sig gøre. Kreative Tanker |
.NET og PHP på samme domæne?
- 1
Martin S. Heiselberg, Grafisk designer
Alternativet kan være at køre blog underdomænet på en anden server end dit hovedsite, det vil være en forholdsvis nem måde at gribe det an på. Enten skal din webhoteludbyder tilbyde både PHP og .NET hoteller, eller også kan du vælge at leje blog-webhotellet hos en anden udbyder og blot pege en A record for blog.mheiselberg.dk på dette webhotel. |
Du kan sagtens køre din blog i php og dit cms i .net. Det kan også køre på samme server (windows) hvis der er installeret php. Alternativt kan du pege www på en server og blog på en anden. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det er nok dén løsning jeg umiddelbart hælder mest til, da jeg i forvejen overvejer at købe et domæne (+ webhotel) til. For så kan jeg vel bruge dét webhotel til at "pege en A record"? Men hvordan gør jeg helt konkret for at lave denne A record? Fandt nedenstående DNS-supportguide på One's hjemmeside, som er den web-host jeg hidtil har brugt, og hvor jeg umiddelbart regnede med at købe det nye domæne. http://www.one.com/da/support/guide/advanced/dns
|
Martin S. Heiselberg, Grafisk designer
Du skal kun have DNS records konfigureret hos den ene webhoteludbyder (der hvor du har din hovedside er mest oplagt), og her skal du så via deres DNS administration oprette en A record for blog.mheiselberg.dk der peger på det andet webhotels IP adresse (eller bede din udbyder oprette A record'en, hvis de tilbyder det). |