Til alle danskere som har startet en virksomhed op i udlandet.
Jeg er en ung fyr på 21 som snart tage det store spring til thailand for at starte en virksomhed op.
Hørte Martin's interwiev med Torben som har startet en virksomhed op i thailand og blev så inspireret at jeg regner med at tage til thailand en til oktober for at prøve lykken.
Jeg vil sku prøve at give den alt hvad jeg har, for det er sku en drøm som jeg længe har haft.
Så håber alle jer udlandsk danskere som har klaret det vil skrive lidt om alle fordele og ulemperne.
Vil faktisk også RIGTIG gerne hører fra alle dem som har prøvet det og ikke klarede det ,for at hører om jeres problemer.
Håber der er nogen som kan komme med lidt råd som jeg kan bruge og lærer af.
Hvis jeg var dig ville jeg søge
arbejde i et firma i Thailand for derved at lære noget om hvordan man driver en
forretning der. Evt. arbejd der et par år, få noget livserfaring.
Fordelen er at du får en prøvetid
for at se om det overhoved er noget for dig, og du tjener lidt penge. Thailand
er ikke en super bananrepublik, men tingene køre unægteligt anderledes end de
gør på Islands Brygge og du skal huske på at der er en hverdag, det hele er
ikke drinks og kønne piger på stranden :-)
Kunne du
være interesseret i at arbejde i Filippinerne et på? I så fald send mig
en mail til peter.skouhus@1902software.com
med dit CV.
Held og lykke med det, husk på at
du kan hvis du vil...
Hej, jeg har drevet egen virksomhed i Thailand i 3 år. Har fölgende råd til dig: 1) Ha gode rådgivere (advokat og revisor) omkring selskabsetablering, bogföring og regnskab. 2) Fölg altid love og regler. Hvis du ikke gör det havner du i lommen på en thailänder. 3) Find en eller flere thailändere som du föler du kan stole på. Du kommer ikke langt uden lokal kompetence. Skaf også et netvärk blandt andre udlänninge. Meget hjälp at hente. 4) Pas på ikke at blive snydt. Mange er kun interesseret i dine penge. Brug sund fornuft og mavefornemmelse. 5) At bo og leve og arbejde i Thailand er IKKE ferie. "After 6 months it's not paradise anymore!". 6) Tro på dig selv. Et par år i Thailand med egen business er en fed oplevelse og god livserfaring.
Jeg bor i London og har firma her, jeg har altid haft lysten til at have egen virksomhed. Dog var det ikke min plan at blive her i snart 6-7 år sammenlagt da jeg flyttet herover havde kun planlagt 6 måneder. Jeg møtte dog min kone og blev her lidt længere end beregnet, hvorfor jeg har started firma her er fordi jeg bor her og jeg følte mig klar til at tage springe i slutningen af sidste år.
Jeg startede min virksomhed her i New York - da jeg fik muligheden for at bo her nogle år, grundet min kones job. Det som er sværest ved at starte op i udlandet, er at man ikke har det store netværk at starte på.
Det jeg ville gøre, hvis jeg var dig - og ville starte op der ude, var at tage ud - bo et par måneder - gerne arbejde hvis du kan / må - få dig et netværk, snak med de udlændinge der bor der ude og find ud af om din plan holder og hvilke juridiske problemer der er. Når du ved det, så kast dig ud i det, hvis du mener at det holder.