Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En hjemmeside til de glade historier

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja god idé, så har jeg også oprettet mig som bruger ;)

Held & lykke med siden!

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Idéen lyder super fed, og har rigtig meget potentiale! - det er lige hvad der mangler! Dog har jeg svært ved at se, hvordan hjemmesiden skal fange brugeren så de vender tilbage. For hvad holder folk fra ikke bare at starte en blog? Hvad får besøegnde ud af at besøge din side, tilbyder den noget unikt, og hvordan vil du blive fundet i google. Har du undersøgt hvad folk søger på, der kunne lede dem over til din side? - Tror du bliver nød til at overveje de to ret altafgørende faktorer for at din side skal blive en success.

Det er på ingen måde fordi jeg vil skabe dårlig stemning. Jeg tænker bare på, hvordan jeg ville finde frem til siden, og hvorfor jeg skulle vende tilbage, evt. - hvis du har tænkt dig at gøre siden kommerciel, lade nogle af reklame pengene gå til de mest læste historier med de bedste ratings? Så besøgende/brugere vil kunne lege poeter/journalister/forfatterer, og tjene lidt på det? - Det ville i hvertfald give dem en grund til at vende tilbage - ligesom Amino giver en "karma"-points for, at få folk til at vise interesse. Let's face it, at have mange points på Amino, er lidt ligesom at have et fedt ur eller det sidste nye hardware, det giver alt sammen status..

Tilseids vil jeg gerne høre. om det er det endelig design siden kører med nu? - Tror at en forside hvor man ville kunne læse de seneste historier, ville gøre sidens brugerflade mere overskuelig.

Held og lykke med siden!

Anders Therkildsen

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Therkildsen:

Hej Henrik

Idéen lyder super fed, og har rigtig meget potentiale! - det er lige hvad der mangler! Dog har jeg svært ved at se, hvordan hjemmesiden skal fange brugeren så de vender tilbage. For hvad holder folk fra ikke bare at starte en blog? Hvad får besøegnde ud af at besøge din side, tilbyder den noget unikt, og hvordan vil du blive fundet i google. Har du undersøgt hvad folk søger på, der kunne lede dem over til din side? - Tror du bliver nød til at overveje de to ret altafgørende faktorer for at din side skal blive en success.

Hej Anders

Tak for nogle tanker.

Under forudsætning at hjemmesiden får mange læsere:
Ens indlæg kan få flere læsere, med mindre man har en meget velbesøgt blog. Men godt at bringe bloggen ind, for hvis jeg gav mulighed for et link til egen blog som en del af brugerprofilen, så reklamen for ens egen blog kunne det være en grund til at skrive på min hjemmeside. En blog er normalt en længerevarende aktivitet, mens de positive historie mere vil være mere enkelttilfælde. Men du har i hvertfald ret i, at en blog kunne være en konkurrent. Jeg ser det bare ikke som en modsætning - og håber at blogskribenterne ser på det på samme måde.

Anders Therkildsen:

Det er på ingen måde fordi jeg vil skabe dårlig stemning. Jeg tænker bare på, hvordan jeg ville finde frem til siden, og hvorfor jeg skulle vende tilbage, evt. - hvis du har tænkt dig at gøre siden kommerciel, lade nogle af reklame pengene gå til de mest læste historier med de bedste ratings? Så besøgende/brugere vil kunne lege poeter/journalister/forfatterer, og tjene lidt på det? - Det ville i hvertfald give dem en grund til at vende tilbage - ligesom Amino giver en "karma"-points for, at få folk til at vise interesse. Let's face it, at have mange points på Amino, er lidt ligesom at have et fedt ur eller det sidste nye hardware, det giver alt sammen status..

Det unikke skulle gerne være de historier, som du ellers ikke ville finde. Det med søgning har du ret i, og jeg har i hvert fald tænkt mig at udbygge oplysninger, der knytter sig til historien, så de kan komme med i metatags (i øjeblikket sker det automatisk med sektionsinddelingen (fx håndværkere) og kategori (fx blikkenslagere). Jeg har ikke lavet den undersøgelse af søgeord, som du taler om, men bør nok overveje det, når jeg ved noget mere om, hvilke historier, der bliver skrevet.

Du skal gerne finde siden via et alment kendskab (men det kræver jo ikke så lidt at blive lige så kendt som fx Amino), men jeg havde  forestillet mig at få skribenter til at sende links til deres artikel i forbindelse med, at de får besked om, at artiklen er publiceret (det er en funktion der ikke er lavet endnu) og at dem der er omtalt (fx en forretning, en skole eller en virksomhed), gerne vil sende et link videre. Jeg har også tænkt mig at give mulighed for at give mulighed for nemt at linke fra sociale tjenester og lave et RSS-feed.

En forudsætning for at folk vender tilbage mener jeg under alle omstændigheder er, at der kommer noget interessant indhold, og den start tror er den sværeste at få hul på. Det med at give penge synes jeg er lidt i modstrid med ånden i siden, men det er skrevet på idelisten. Du har helt ret i, at der gerne må være noget, der kan få skribenter til at få lyst til at skrive igen.

En gruppe der kunne være interesseret i at vende tilbage til siden er dem, der kan være rost siden de sidst læste siden.

Anders Therkildsen:

Tilseids vil jeg gerne høre. om det er det endelig design siden kører med nu? - Tror at en forside hvor man ville kunne læse de seneste historier, ville gøre sidens brugerflade mere overskuelig.

Det er ikke en endelig udformning. Forsiden skal mest være brugerhistorier og der mangler blot at blive aktiveret en funktion med seneste og mest læste historier (men det kræver jo, at der er nogle historier). Inden for hver sektion (fx håndværkere) vil der være de seneste historier, som man kan læse det første af. Yderligere havde jeg tænkt at supplere med henvisninger til mest læste inden for sektionen og en henvisning til kategorierne (blikkenslagere, malere osv.). Det er altså lidt lige som fx politiken.dk i grundopbygningen.

Anders Therkildsen:

Held og lykke med siden!

Anders Therkildsen

Tak.


Henrik Morell

 

 

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Flanders:

"Lille Louis på 4 år er forældreløs"  - stik ham en glad historie. Hmm Godt eksempel på at reklamer og indhold på sites ikke altid harmonerer :-)

Hej Flanders

Jeg så ikke sådan på annoncen, som jeg har set som en positiv anvisning på, hvordan man kan gøre en forskel. Billedet er også en glad dreng og ikke en stakkels forældreløs. Jeg har fjernet den for en sikkerheds skyld.

Henrik

 

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk initiativ! Det er præcis den slags der skal være mere af.
Og det ser da rigtig godt ud nu.

Hilsen og Trut fra Janne

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Janne Wilken:

Fantastisk initiativ! Det er præcis den slags der skal være mere af.
Og det ser da rigtig godt ud nu.

Hilsen og Trut fra Janne

Tak.

Henrik

 

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)