Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriekonto

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der ved om man som arbejdsgiver får et bilag fra Feriekonto når ens medarbejdere hæver deres feriepenge hos FK....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:03

Cliffe:

Hej

Er der nogen der ved om man som arbejdsgiver får et bilag fra Feriekonto når ens medarbejdere hæver deres feriepenge hos FK....

det gør du ikke... Det er medarbejderens konto og i princippet dig udvedkommende.....

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:09

Du afregner feriepenge for dine ansatte per måned, så når de skal holde ferie i nyt ferieår har de enten optjent dagene året før hos dig eller hos en anden arbejdsgiver og du skal blot underskrive deres feriekort for de dage de holder ferie hos dig og ikke udbetale dem løn i denne periode.

På den måde ved du også hvornår at de holder ferien

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:13

Anne:

du skal blot underskrive deres feriekort for de dage de holder ferie hos dig og ikke udbetale dem løn i denne periode.

Feriekort fra FerieKonto skal ikke længere underskrives af arbejdsgiveren.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:14

Anne:
og du skal blot underskrive deres feriekort for de dage de holder ferie hos dig

Siden den 2. marts har man som lønmodtager selv skulle skrive under på sit feriekort. Det er ikke længere arbejdsgiveren.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:16

Klovn:

Anne:
og du skal blot underskrive deres feriekort for de dage de holder ferie hos dig

Siden den 2. marts har man som lønmodtager selv skulle skrive under på sit feriekort. Det er ikke længere arbejdsgiveren.

Der kan stadig være feriekort administreret af arbejdsgiverforeninger, som skal underskrives af arbejdsgiveren.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 20:19

Nå ok..... jeg har ikke holdt ferie siden Januar og er nu ikke en ansat længere, så det vidste jeg ikke.... men det besvarer jo så det spørgsmål jeg gik rundt med, hvem der skulle skrive mit under...hehe

Og så hjælper det også at gå hen og læse på feriekortet igen, jeg takker for at blive korrigeret for at beskrive en forældet regel :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 20:23

Espresso:

Der kan stadig være feriekort administreret af arbejdsgiverforeninger, som skal underskrives af arbejdsgiveren.

Hvis du er selvstændig eller i arbejde er det dig selv

Hvis du er på overførselsindkomst er det A-kassen hvis du er medlem af sådan en ellers din kommune

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:25

Anne:

Espresso:

Hvis du er selvstændig eller i arbejde er det dig selv

Hvis du er på overførselsindkomst er det A-kassen hvis du er medlem af sådan en ellers din kommune

Mig bekendt omfatter den nye regel kun feriebeviser fra FerieKonto.

Øvrige feriebeviser underskrives iht. gældende overenskomst - og disse er vist endnu ikke ændret, så her skal arbejdsgiveren stadig underskrive.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Skrevet kl. 20:44

Det kan du sikkert have ret i, jeg kender ikke svaret..

Jeg kunne blot se at trådstarter spurgte til Feriekonto, så det var den jeg undersøgte :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)