Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.NO domain

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en venlig nordmand herinde som kan vaere proxy i forbindelse med registering af et .NO domain?

Det kraeves at man er registeret som firma i Norge for at faa lov til at registrere domains :-(

Mvh. Jens Davidsen

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:56

Selv om det er dyrt, så er det uendeligt mere sikkert at bede et domænefirma være proxy. Der er f.eks.

http://web-solutions.dk/

De er dyre, når man sammenligner med kostprisen på domænet, men det er mit indtryk, at det er som det er når man har brug for mere... for danskeforhold usædvanlige domæner og services (proxy delen).

Gratisdns.dk sælger vist også NO domæner, men jeg er i tvivl om de tilbyder proxy delen - ellers er det langt billigere.

der er også Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 www.ebrandservices.com

men dem kender jeg ikke rigtig, men jeg mener de har samme service og mulighed for proxy. Speednames formentlig også.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:12
Hvis det er til noget kommercielt vil jeg også helt klart også anbefale dig at anvende en kommerciel udbyder af tjenesten i stedet, eller alternativt bide i det sure æble og selv etablere virksomhed i Norge. Det giver dig en større sikkerhed end ved at samarbejde med en tilfældig privat normand, da vedkommende jo reelt kommer til at eje dit domænenavn.

Som Jan skriver er det dog ret dyrt i forhold til selve prisen på .no domænet. Grunden til at den slags agentservice er dyrere ved .no end den typisk er ved andre endelser, er at det kun er muligt for en norsk virksomhed at eje 20 domæner - dvs. for hver 20 domæner udbyderen af agentydelsen registrerer skal de have etableret en ny virksomhed i Norge til formålet. Ved mange af de andre domæneendelser hvor lokal repræsentation er helt eller delvis påkrævet er der ikke nogen domænegrænse, og udbyderen har derfor langt flere kunder at fordele omkostningerne over.

Vi har selv etableret en filial i Norge som vi anvender til at udbyde den slags proxy registreringer, og min erfaring ud fra de kunder vi har er at de typisk foretrækker en proxyløsning frem for selv at registrere sig i Norge da det både er billigere og mindre bøvlet i sidste ende. Hvis den norske del af ens forretning så udvikler sig til at være af en væsentlig størrelse kan man jo altid registrere sig lokalt og flytte ejerskabet af domænet.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:49

Tak for svar til jer begge to!

Jeg vil helst undgå at etablere firma i Norge da det jo kræver en del administration - utrolig så besværligt det er at få blot et domain name der :-S

Prøver at kontakte Sune med proxy løsningen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)