Jeg har en ide til et fantastisk stykke legetøj, jeg har forsøgt at producere en prototype, men må erkende at evnerne ikke rækker.
Jeg har brug for at få produceret en prototype i et formstøbt hårdt plastmateriale. Er der nogen der ved hvor det kan lade sig gøre?
Derudover har jeg overvejet om jeg kan sælge/overgive min idé ud fra en grundig designmanual med flotte grafiske opstillinger, kan det mon være lige så godt?
Hvis du skal lave en prototype i formstøbt past, ja så er det ikke kun evner der skal til, men også en god bid penge - jeg tror et værktøj starter ved ca. 150.000 kr og opefter alt efter udformning mv.
Jeg ved at der er flere i Danmark der kan lave en prøve i f.eks akryl, det koster stadig en pæn sjat, men vil skyde på at man kan få et mindre emne lavet for små 10.000 kr.
Så måske hvis det virkelig er en rigtig god ide, at du skal arbejde med en design manual og få produktet beskyttet i stedet og så gå til en af de store legetøjsfirmaer eller lign og få solgt ideen mod en royalty afregning på lige fod med designere.
Jeg kan ikke hjælpe dig med at få fremstillet en fysisk prototype...
Et alternativ kunne være at få lavet en 3D computer tegning?
Det jeg gerne vil hjælpe dig med er at få lavet en flot presentation af dit produkt med en lækker grafisk opstilling... med stemningsbilleder og illustrationer....
Har haft rigtige erfaringer med at få lavet plast modeller i Sverige, både mht. pris og kvalitet. En god illustration og/eller animation tager kegler, men det som folk tænder på er at lave det fysiske produkt i hånden. Så umiddelbart vil jeg sige du skal gå efter en model i plast og tegningerne til dette kan du jo så senere bruge til at at lave illustration /animation.
Bare mine 5 cent..
Lars Hobolth, Pirucare se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin
Kom lige til at tænke på om din prototype ikke kunne laves i et andet produkt. Vi laver bla. meget i glas hvor den første prototype typisk bliver lavet i akryl som tidligere nævnt, eller i specialle gips modeller. Blot en lille ide jeg fik.
Du kan også lave en model i styren, for den visuelle effekt.
Dette materiale, skærer man med en varmetråd. Mange arkitekter, bruger netop dette materiale, til at lave modeller af bygninger. Da det er rimelig billigt, og nemt at bearbejde
Ellers findes der firma'er som laver 3D plot, er en uv lysfølsom plast, man bygger op, lag for lag. Mener Teknlogisk institut har sådan en. Ved ikke hvad det koster. Og er vist også lidt skrøbelig.