Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

produkt salg via xls.?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige gerne høre jeres mening om salg via nettet.

Hvad vil i sige om ideen med salg som go gammeldags postordre via internettet, altså med at kunden bruger en xls file til at angive sin bestilling af varer.

Produkterne der er snakke om er film og spil... og vi kan tilbyde kunderne et katalog på 40.000 titler, samt priserne vil være op til 25% billigere end de kendte danske online butikker.

Der er snak om salg til private personer.

Vi tænker på at bruge denne ide, imens vi opdater webshoppen som vil tag næsten 3md at lave pga de mange varegrupper.

Jeg ser frem til at høre jeres mening..

Hilsen

Christian

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:53

hejsa, vi bruger den i vid ustrækning, ud et tidsmæssigt perspektiv. Det er dog ren B2B, hvor det er ganske alm.

Mod privat tror jeg måske det er svære, men igen afhængig af hvordan arket er bygget op. XLS ark er godt hvis man søger noget specifikt, men noget svære at overskue hvis man lystkøber og bare surfer lidt rundt om så at sige. Mange produkter på én gang i XLS kan også virke uoverskueligt for en køber som dermed "opgiver" lidt, det er en klar erfaring vi har gjort. Også på B2B plan.

Bare mine input :)

Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:06

Vi bruger os normalt XLS til vores B2B afd i EU....

men man kunne dele arkerne op måske.. men må indrømme at som en privat person har du nok ret...

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 18:22

CJP:

Vi tænker på at bruge denne ide, imens vi opdater webshoppen som vil tag næsten 3md at lave pga de mange varegrupper.

Er det ikke muligt at generere varegrupperne og oprette dem i din webshop ud fra dit excel ark? Lyder som meget at bruge 3 måneder bare på at lægge varer ind.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:04

Afhængig af hvordan arkene er kontrueteret kontra det output en shop, produktdatabase etc. er det muligt at lave en XLS parser. Ellers hvis xls arket er ganske simpelt m.v. kan du anvende et program ala navicat for simple integration. Jeg udviklede for et par år siden med 2 programmører en special parser til vores behov, og kort fortalt er det noget af en opgave. 19.000 linier kode 8/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)