Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilt Bredbånd, også i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er igang med at undersøge markedet for mobilt bredbånd til min laptop. Jeg har kigget på en masse bla. 3G og TDC, de har stort set alle sammen de samme priser 299,-/måned med mellem 10-20GB forbrug.

Nu er det så sådan at jeg også godt ville bruge det når jeg er i udlandet, hovedsageligt i Tyrkiet, og her kan jeg se at priserne ligger for alt mellem 80-150 kr. pr. GB - jeg har også undersøgt lokale løsninger, men det bliver for dyrt i længden tror jeg.

Mit spørgsmål er så bare om der er nogle der kan dele sine erfaringer med mig, og evt. kan fortælle mig lidt om hvad e-mails egentlig fylder, når man nu er en uge afsted hvor jeg typisk modtager 50-75 mails om dagen, kommer man overhovedet tæt på 1 GB??? og i samme forbindelse, hvor meget fylder det typisk at surfe på hjemmesider, dog er det mest mailen jeg har brug for når man sidder flere timer i bil forskellige steder.

Vi må jo bruge tiden fornuftigt så der kan komme lidt penge i kassen.

Håber der er nogen der har lidt input til dette emne, tak.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:40

Slet ingen der har erfaringer de vil dele?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 21:20

Det er meget afhængigt af indholdet.

Er der ikke nogle filer vedhæftet dine mails eller billeder som skal hentes, fylder de typisk kun 10-30kb. Lad os sætte det højt og sige 50kb per mail. Så kan du hente (1000*1000)/50 = 20 000 mails per GB.

Nettet er lidt den samme historie. Det kommer an på hvor mange billeder og filer der skal hentes. Html sider i sig selv fylder ikke så meget. Men det giver sig selv, at du henter betydeligt mere data ned når du klikker rundt på nettet end når du læser e-mails. Det er lidt svært at sige hvor meget "man" bruger. Skal du f.eks. lige klikke dig igennem en masse gallerier med forholdsvis store billeder, kan du hurtigt få brændt noget trafik af.

Håber det gav dig en lille smule begreb om det. :)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 21:29

Hejsa

Jeg tror du mener 80-150kr pr. MB og ikke GB. Udlandstrafik er stadig ekstremt dyrt på 3G og GPRS. Du er nok bedre tjent med at benytte noget wireless netværk fra f.eks. hoteller når du er i udlandet.

Jeg benytter selv selskabet 3's mobile bredbånd og det fungerer nogenlunde. Når jeg er online i toget de 100 km fra Slagelse til København falder det kun ud kortvarigt  en 3-4 gange á 20 sekunder. Automatisk skift til GRPS når der ikke er 3G dækning fungerer meget dårligt for ikke at sige slet ikke.

3 giver fri trafik for kr. 299,- + moms pr. måned. Jeg har set andre selskaber give 20 GB trafik for 199,- inkl. moms. pr. måned og 20 GB burde være nok for de fleste mennesker.

Der kan være steder hvor der slet ikke er 3G dækning - oftest ude ved kysten.

E-mails fylder sjældent ret meget med mindre du mådtager vedhæftede filer (og meget billed materiale i html baserede e-mails). Jeg vil mene at du sagtens kan modtage 50-70 e-mails for den samme trafikmængde som det koster at åbne forsiden på www.eb.dk.

Mvh. Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 15. Sep 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:46

Hej Bendtsen,

Det er en gammel post, men det er jo fortsat en aktuel problemstilling. Jeg har fundet et par links, som jeg tror kan hjælpe dig:

Først, hvad meget data trafik kræver det at surfe, hente mail etc.: Forbrug af data

Dernæst er her et link til, hvordan du kan holde omkostningerne nede, når du skal bruge mobilt netadgang i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)