Jeg blogger helt gratis, men tjener penge på "reklamer". Affiliate skal forståes som hvis du har en hjemmeside, hvor du reklamerer med banner eller tekstlinks, så har du mulighed for at tjene nogle penge. De banner eller tekstlinks kan du finder her: Liste med affiliate programmer.
Der findes hovedsageligt reklamer hvor du får penge for at trykke på et banner eller link, eller reklamer hvor den kunde du sender, skal købe en ting ved annoncøren.
Du kan læse om hvordan jeg tjener penge på sådanne måder her: Sådan tjener jeg penge via Euroads og Partner-ads Hvordan tjener jeg penge på Google Adsense
Rigtig mange tak :-) Kan man først se hvilke annoncer man har mulighed for at linke til fra sin hjemmeside fra eks. euro ads ? Kan umiddelbart ikke lige se hvilke reklamer jeg vil kunne linke til...
Er det foretrukket at have noget at sælge på sin blog eller hjemmesiden osse ? Jeg mener kan man "blande" det ?
Og hvordan foregår udbetalingen, samt skal man selv indberette indtjeningen til skat og vise beviser på hvor mange klik, affiliate der har ført til et salg via et affiliate network osv. ?
Du skal først oprette dig på euroads og/ eller partner-ads og så er du igang. Her kan du så se alle deres reklamer når du oprettet. Det gratis at oprette sig!
Pengene kan du trække ud når du når et vist niveau, fx er det 150 kr. på partnerads. Du skal selvfølgelig indberette det som en indtægt til SKAT. På euroads og partnerads kan du se hvor man klik der skabt og hvor mange der ført til et køb. Så det noget du kan holde øje med på disse sider.
Du skal først oprette dig på euroads og/ eller partner-ads og så er du igang. Her kan du så se alle deres reklamer når du oprettet. Det gratis at oprette sig!
Hej René
Det er ikke velset på Amino at benytte affiliate-links, så dine links er rettet til at pege på de respektive sider i stedet for din egen tilmeldingsside.
Er der forskel på om man er oprettet på et dansk eller et engelsk affiliate program ? Jeg flytter snart til Thailand og alt mit internet business kommer til at foregå dernede fra. Så jeg tænkte på hvordan det virker med konto osv. Om jeg bare kan indtaste en Thailandsk bank konto i et dansk eller engelsk affiliate program ?