Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MedieGrafiker

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg står og vil gerne igang med uddannelsen som mediegrafiker. Det kræver at man har en elev/praktik plads inden man kan starte, så hvis der er nogen der har kontakt til et firma som evt. kunne have lyst til en mediegrafiker elev vil jeg rigtig gerne i kontakt med dem.

Jeg har arbejdet med hjemmesider siden jeg var 12 år, jeg kan kode lidt i PHP/MYSQL som jeg har erfaring med, og en lang række CMS systemer som Joomla, Wordpress, TYPO3 og lidt SEO kan jeg også. Jeg søger helst gerne en praktik plads her på Sjælland.

Kontakt mig på min email: mecci@live.dk så vi kan snakke nærmere.

Mvh.

Arlo

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 17:03

Held og lykke med at finde en praktik plads. Desværre har selv mange af de store reklamebureauer problemer for tiden. En del lukker, eller vil lukke indenfor den kommende tid.

Meget lidt af skole forløbet har med hjemmesider at gøre, og ofte ved eleverne mere end lærerne. Men det har du nok sat dig ind i.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 19:34

Hej Brian

Ja du har ret, men man skal dog ud med en udannelse :-).

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 21:26

Hej brian

Jeg ville sige da er nogle udannelser der har en masse med hjemmesider at gøre, der er ind imellem også andre FAG og opgaver da bliver kørt igennem på de forskellige udannelser.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 21:32

Hej Arlo

Ja, der er andre uddannelser end mediegrafiker. F.eks. webintegrator.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 21:34

Hej Brian

Ja præcis, men enhver person har sin egen interesse.

Lad os se hvad det bliver til :-)

Mvh Arlo

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arlo:

Hej Brian

Ja du har ret, men man skal dog ud med en udannelse :-).

Nu, du selv kommer ind på det, tør jeg måske godt sige noget. Ellers ville jeg have holdt min mund lukket...

Hvorfor "skal" man have en uddannelse?  
(Indsæt selv, hvad du synes er det korrekte svar hér).

For undskyld, men hvis svaret eksempelvis er "noget at falde tilbage på", eller "det er vigtigt at specialicere sig", eller lignende, vil jeg gerne stikke nakken frem og sige, at hvis MedieGrafiker er uddannelsen, så står du nogenlunde lige så stærkt, som hvis du ikke havde nogen.
Det er på ingen måde, for at være ondskabsfuld - og jeg ved ikke hvor gammel du er, eller hvad du kan, men hvis jeg var dig ville jeg helt klart se, om der ikke var en anden uddannelse, der virkede spændende. Jeg færdes i grafiske kredse til daglig (og modtager både elevplads- og jobansøgninger fra Mediegrafikere fra tid til anden) og mit indtryk er HELT klart, at dem der .. har talent... havde det med sig i forvejen, inden de startede på skolen.

Folk lærer en masse tekniske ting, får ikke nok udfordring, da hverken lærer eller elever er dygtige nok, til virkelig at gøde det latente talent og så kommer de ud på den anden side og søger jobs der er helt ude af deres liga, hvortil de til sidst giver op og får et job indenfor et andet fag. Eller, hvis de er heldige, som grafiske aber. Et job, der i høj grad er blevet udliciteret til andre lande i de seneste par år. 

Jeg vil vove at påstå, at du vil komme mindst ligeså langt på egen hånd, hvis du arbejder med de ting der interesserer dig, som hvis du tager en uddannelse som Mediegrafiker. En uddannelse der, når den dukker op på et CV - undskyld - men bliver trukket lidt på overbærende på smilebåndet over i branchen. 

Der er ingen i min grafiske omgangskreds, der er uddannet MedieGrafikere. (Men jeg kender én, hvis lillebror er. Han er på bistandshjælp). Til gengæld kender jeg masser, der er uddannet på Danmarks- eller Koldings designskole, en del fra Reklameskolen, Animationsskolen i Viborg,  ITU og Grafisk Højskole og endnu flere, der er autodidakte.  Mediegrafikere? Er det ikke dem dér, der deler post ud?

Jeg vil, under alle omstændigheder ønske dig al held og lykke, med hvadend uddannelse eller vej du vælger, men jeg vil helt klart råde dig til at overveje dit valg af uddannelse en ekstra gang, inden du kaster dig ud i livet.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:28

Hej Lone

Det var en fornøjelse at læse dit indlæg.

Lone S. Hansen:
Der er ingen i min grafiske omgangskreds, der er uddannet MedieGrafikere. (Men jeg kender én, hvis lillebror er. Han er på bistandshjælp). Til gengæld kender jeg masser, der er uddannet på Danmarks- eller Koldings designskole, en del fra Reklameskolen, Animationsskolen i Viborg,  ITU og Grafisk Højskole og endnu flere, der er autodidakte.  Mediegrafikere? Er det ikke dem dér, der deler post ud?

Du har sikkert ret i hvad du skriver. Med til historien hører dog, at MedieGrafiker er en erhvervsuddannelse der på mange måder er tiltænkt som et alternativ til tidligere tiders mesterlære. Arlo er derfor formentlig ved at færdiggøre folkeskole? 

De uddannelser du nævner kræver en ungdomsuddannelse (gymnasiet) og jeg gætter på dine autodidakte også har været en tur forbi mindst HF eller lignende. Vi har diskuteret uddannelse på Amino flere gange og konsensus er vist, at man kan få succes uden en sådan. Statistisk er der økonomi i at tage en uddannelse i forhold til livsløn - det er jeg ikke sikker på der er i at blive selvstændig (kontra lønmodtager) 

Men pointen er, at de alternativer du nævner fører til gymnasiet. Jeg går ud fra du mener, at Arlo står bedre med en studentereksamen (3 år) end han gør med en Medie assistent/grafiker (3/4 år) hvis han søger job i branchen? Med en studentereksamen vil han efterfølgende have mulighed for at vælge de uddannelser du nævner.

Lone S. Hansen:
Jeg vil, under alle omstændigheder ønske dig al held og lykke, med hvadend uddannelse eller vej du vælger, men jeg vil helt klart råde dig til at overveje dit valg af uddannelse en ekstra gang, inden du kaster dig ud i livet.

Også held og lykke herfra, Arlo :-)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 22:51

udvikler:

Du har sikkert ret i hvad du skriver. Med til historien hører dog, at MedieGrafiker er en erhvervsuddannelse der på mange måder er tiltænkt som et alternativ til tidligere tiders mesterlære. Arlo er derfor formentlig ved at færdiggøre folkeskole? 

Hah! Nå, men så er det sgu da derfor? ;-)
Det vidste jeg faktisk ikke. (jeg er nemlig én af de autodidakte frækkerter, der sprang ud i erhvervslivet direkte efter folkeskolen. Se, hvor dumme vi er, Arlo. Tag dig hellere en uddannelse).  Lad mig straks omformulere mit tidligere indlæg: 
Arlo. Held og lykke med MedieGrafiker-uddannelsen. Jeg håber, at den er adgangsgivende til de andre uddannelser jeg nævnte, eller andre der interesserer dig.  Du er muligvis bedre rustet til de uddannelser efter Mediegrafiker-uddannelsen, med de tekniske kundskaber du har lært og den erhvervserfaring du har fået, under forløbet end du ville have været uden.  
Men du skal ikke tro, at du kan tage MedieGrafikeruddannelsen og plumpe ud i drømmejobbet på den anden side. (Hvis du kunne, kunne du lige så vel gøre det nu, som om de 3-4 år uddannelsen tager).  Brug den som springbræt, til at komme videre på en anden uddannelse, der interesserer dig.  

udvikler:

Men pointen er, at de alternativer du nævner fører til gymnasiet. Jeg går ud fra du mener, at Arlo står bedre med en studentereksamen (3 år) end han gør med en Medie assistent/grafiker (3/4 år) hvis han søger job i branchen? Med en studentereksamen vil han efterfølgende have mulighed for at vælge de uddannelser du nævner.

Jeg mener ikke, at Arlo står bedre i en jobsituation med en studentereksamen end med en mediegrafikeruddannelse, hvis han efterfølgende tager en længere uddannelse.  (Men jeg ved ikke, om mediegrafikeruddannelsen er adgangsgivende til de juicy uddannelser).  
Hvem fanden kigger på om en ansøger har en studentereksamen? Jeg gør i hvert fald ikke (men jeg har jo heller ikke nogen), og jeg kan ikke se, hvad forskel det skulle gøre i en kreativ jobsituation. Lige så meget, som man trækker på smilebåndet når der står MedieGrafiker på et CV ruller man med øjnene, når folk både har deres gymnasie og folkeskole med på CV'et. Here's a clue, Batman: I don't care. Vis mig hvad du kan. Gem skolefotoet til en anden gang.

Når dét så er sagt, kan jeg fra tid til anden godt fortryde at jeg ikke lige hev i bremsen og tog 3 år mere på skolebænken. Ikke så meget på grund af der faglige, men på grund af det sociale aspekt. Venner fra folkeskolen bliver sjældent venner for livet og kolleger i arbejdslivet, gør det heller ikke ofte. Mange af mine venner, der har en studentereksamen har et netværk af folk fra gymnasietiden, som de stadig ser enkeltvis eller i klynger. Alle mine venner er plukket rundt omkring og inden kender hinanden.  
Det er en ting de fleste har - som jeg ikke har - og jeg forestiller mig, at det kunne være meget skægt at have. Det ser i hvert fald sjovt ud, udefra :-)

Dét - og så blev jeg jo så alvorlig i så tidlig en alder, med job og ansvar og mangler lidt at have ligget med mit brækbefængte ansigt ind i en havesprinkler klokken 5 om morgenen i Januar i en forstad til København, uden sko på og med en ølbong ved min side. (Er det ikke dét, folk laver i Gymnasiet?). 

Og okay... det gjorde jeg jo så alligevel :-) Man kan, hvad man vil.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 23:02

Efter en tur på Google, kan jeg konstatere at den ikke er adgangsgivende. 
Så alt efter, hvad Arlo vil med sit liv og sin karriere, vil jeg fortsat ryste lettere på hovedet af Mediegrafiker-uddannelsen og eventuelt pege ham over i retning af brækindsmurte ansigter på de institutioner vi kalder "Gymnasier", hvor man kan lære oldgræsk og drikke sig stiv og få venner og læse bøger om SEO i sin fritid. 

Man får ovenikøbet en fjollet, lille hat. Hvem kan modstå sådan en fristelse? 

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)