Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny GRATIS web browser?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

/sarkasme on

Ja helt klart hvis den er gratis - alle de andre koster jo penge.

/sarkasme off

Jeg må desværre give Ronnikc ret. Det er ikke noget man kan spille på. Alle web browsers er gratis.

Jeg tror også at jeg ville vælge en mere annerkendt en, mht. sikkerhedshuller osv.

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:04

Verden har ikke brug for endnu en webbrowser, sagde den fustrerede webdesigner som er træt af kompatabilitetsproblemer.

Find istedet en niche.
- Browser til børn
- Browser til gamere
- Browser til handicappede
- Browser der giver en statisik om ens webforbrug evt. per familie medlem
- Web 2.0  browser. Disse findes allerede som ICQ ligende services.

BTW: Hvis du er stærk i web og back-end sever del, så har jeg et projekt i en tålelig størrelse hvortil jeg savner en kompetent partner/programmør. Basalt set er det et site med folks digitale visitkort som linker alle ens fodspor på nettet sammen i et digitalt kort e-kortet.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:43

Hejsa Tue.

skriv mig en privat besked om lidt mere info, så er jeg da sikker på at der godt kan komme et eler andet op.

men det du skrev med niche har du ret i.

Hilsen jesperGeeked

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 19:24

Hej Jesper,

Jeg forstår ikke helt din ide med udvikle en ny browser?

Du nævner mulighed for lækker design af browseren. dette kan allerede lade sig gøre med Firefox , der findes utallige skins/themes og plugins..

Har du tænkt på at en browser skal kunne håndtere ACID3 testen ? Selv ikke Internet Explorer kan klare den 100%

Der også afvikling af Javascript .. Google har sat en hel dansk afdeling til at tune deres Javascript-motor ..

Som de andre nævner skal du måske gå efter en bestemt niche end bar lækker look ?

Nu er Firefox også open source, så du kan sagntes bare bruge deres kode til at udgive din egen browser, som f.eks Flock

Liste over Browser og andet info på Wikipedia

• http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_browsers
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Browser_wars
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_browser
  • http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_web_browsers

Det kan måske give noget inspiration til gå efter en bestemt niche?

Men hvorfor ikke prøve og se om du kan være med til kode på f.eks Firefox?

Held og lykke med dit projekt Cool

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 19:37

Nu kunne det jo være han valgte at bruge Webkit i f.eks. Qt til at bygge sin browser over (det er det Firefox, Chrome og Safari bruger så vidt jeg ved), eller programmere den i .net (ikke særligt cross-platform) vha. internet-explorer kompontenten.

Men tror det er en stor mundfuld at programmere fra bunden - men om ikke andet vil man få en masse lærdom ved sådan et projekt.

Jeg selv har udviklet to browsere baseret på Webkit og IE. Man lærer en masse, især hvis du vælger Qt, da du derved lærer om cross-platform development :)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

jesper ????:

Jeg er ved at gå med tanken om at lave en web browser.
Du må endelig ligge komentare og konstruktiv kritik.
Og gode ide´r
Jeg har ikke nogle smagsprøve enu.

[Vælg venligst det originale indlæg for at få adgang til afstemningen]

Hilsen JesperGeeked

PS. det er bare et lille fritids projekt (såden da)

At bygge en browser er afgjort ikke et fritidsprojekt :( Jeg har selv prøvet på basis af IE, med nogle VB-moduler til noget internt brug. Men selv den smule tog flere uger, selvom jeg praktisk talt kunne stjæle 99,9999999999% procent fra nogle moduler. Jeg vil glædeligt prøve den, når du bliver færdig - men det er ambitiøst :P

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 07:27

Jeg må indrømme at jeg bruger Microsoft Visiual Basic 2008 expres

Men deres koder der til er godt nok lidt "la la" fordi det er ofte at den ike selv helt kan finde ud af det.

Jeg bruger det program fordi at jeg ikke kan finde ud af at lave en application til microsoft 32.bit.

Hilsen jesper

PS. er i da gale jeg ville da ikke starte fra bunden det er min første Browser. (jeg er i gallernes land)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)