Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af vin og spiritus via nettet fra Tyskland

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle som ved om det er lovligt at sælge vin og spiritus fra en tysk onlineshop i Danmark med tysk moms - jeg tænkte på en dansk grænseskiosk - hvor kunderne har mulighed for selv at hente deres varer...

Tror I der er behov for dette...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:00

Hej webshopejer,

Det er lovligt, så længe at shoppen har sit udgangspunkt i Tyskland. Det vil sige, at firmaet er registreret i Tyskland og shoppen er hosted i Tyskland. Så er du dækket ind på alle måder.

Kunden skal selv hente i Tyskland - hvor er forskellen fra de andre gængse grænsesbutikker? Jeg ved, at der er et hav af mennesker, der dagligt valfarter til Tyskland for at hente vin og spiritus, men at få dem til at shoppe hjemmefra og derefter tage ned og hente det, ved jeg ikke om er muligt?

Det kræver nok sin mand at få kommunikeret det budskab ud og du skal i hvert fald gøre en hel del tiltag, der skal få folk til at vælge dig som indkøbssted. Det er langt fra nok at folk bare kan få det til samme priser som de andre steder og med samme udvalg. Du må have noget nytænkning ind over - f.eks. at have alt pakket og klart på et givent tidspunkt, så de kun skal læsse traileren eller noget andet.

Held og lykke med det.

Flemming

Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:39

hej Flemming, det jeg vil er at starte en webshop, hvor jeg vil lade kunden bestille fragt hos et transportfirma, som saa levere det op til forbrugeren i Danmark... 

Hvis man bor i København og vil bestille en "bilfuld" vin, øl og sodavand til eget forbrug og f. eks skal betale 300,00 for levering af en palle - hvorfor så kører til tyskland og hente det selv..

Kender du Scanbolaget.com - de levere en del til Sverige på samme måde, og det går meget godt.... Der må være et behov i Danmark for det samme....

Andre shops: 

Tyskland
Good Wine GmbH
Rungedamm 31
21035 HAMBURG

www.goodwine.se
Hanse Trading GmbH
Kliener Kuhberg 36
24103 KIEL

www.bottleshop247.com
Monelis GmbH
Willy-Brandt-Allee 31c
23554 LÜBECK

www.tegalob.com
Mr Mailman Ltd (Sprit&Vin)
Gewerbestrasse 2
23774 HEILIGENHAFEN

www.spritovin.eu
Scanbolaget GmbH

24939 FLENSBURG

www.scanbolaget.com/shop?funk=startsida
The Bordershop Company Ltd
Hansestr. 19
18182 Bentwisch

www.bordershop.com
Vingrossen.com GmbH
Raiffeisen Str. 11
24941 FLENSBURG

www.vingrossen.com
Vinsajten.com GmbH
Grönfahrtweg 22
24955 HARRISLEE

www.vinsajten.com
Youspirits GmbH
Rungedamm 31
21035 HAMBURG

www.youspirits.com

Eller hvad mener du??

Hvad skal der til for at skabe interesse for en lignende shop i Danmark.??

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 13:47

Hej

Ikke for at ødelægge noget, men er næsten sikker på at vis du transporterer det ud til kunderne skal du betale moms af det, og så vil det meste af besparelsen jo være væk..

MvH kristoffer

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:55

Hej webshopejer,

Interessen er der helt sikkert. Hvis man som du siger kan få det leveret til kr 300, så skal der ikke meget til før man har tjent pengene hjem på transporten alene, og det må da helt sikkert være de samme omkostninger, som man selv ville have ved at køre i egen bil.

Dog er der den hage ved det, som Kristoffer også nævner: Du skal jo kun indkøbe til eget forbrug - og hvis man ikke selv sidder i bilen, så kan det vel ikke lade sig gøre? Denne regel må du undersøge nøje, for hvis der er det mindste tvivl, så køber kunderne ikke ved dig, men kører selv derned.

Dog kan du jo stadig have en shop i Tyskland, hvor du så differentierer dig på den måde, som jeg nævnte ovenfor. Der er stadig masser af muligheder.

Det vigtigste er, at grænsehandel til enhver tid er i fokus hos lovgiverne og du derfor skal være meget obs på, hvad de kan finde på.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:03

Konceptet er godt nok afgiftsmæssigt, hvis han blot sørger for at det er kunderne selv, der står for bestillingen af hjemtransport.  Hvis  hjemtransporten arrangeres af shoppen skal der både danske punktafgifter (flaske- og vinafgift) samt dansk moms.

Det er jo netop også kendetegnet ved de svenske koncepter, at der er valgfrihed for kunden til at vælge fragtfirma.

Jeg stiller mig på den anden side tvivlende for om der i forhold til Danmark er et marked. Forholdene, priserne og konkurrencen kan ikke sammenligned med det svenske marked.

Henrik

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 20:45

Hej Webshopejer, jeg give de andre ret i det med at du må sælge med tysk moms, hvis du lader kunden sælge vælge transportør.. Du må IKKE besørge levering til kunden, for så gælder de danske regler, for det er ligesom du har en forretning i Danmark..

Jeg kan foreslå dig at du laver en shop lignende vores demoshop www.scandiparceltest.dk - hvor du lader kunden selv vælge transportør og leveringsbetingelserne vi i så fald blive ab werk, indpakket...

Det er meget vigtigt at du lader kunden selv hente varen, og du kan evt. kontakte os omkring et samarbejde:

Afhent selv eller brug Scandi Parcel og betal kun 19% moms
Som kunde hos XXXXX.dk kan du købe dine varer med tysk moms, dog skal du selv du klare transporten af dine varer. Det kan dog løses på flere måder:

1. Afhente varen selv på vort lager.
  2. Selv bestille et transportfirma , og besørge dine varer afhentet på vort lager.
  3. Benytte Dem af vores samarbejdspartner, SCANDI PARCEL, som sørger for at afhente hos os og levere til Dem.
Hvis du benytter dig af vores samarbejdspartner SCANDI PARCEL foregår betaling af dine varer således:
Først betaler du dine varer til XXXXX.dk og dernæst betaler du fragtbeløbet direkte til SCANDI PARCEL. Dette sikrer at du fortsat kan handle til lav tysk moms!

Så er du altid sikker på at betingelserne er overholdt, da vi henviser til et bindende svar fra SKAT.

Med venlig hilsen og held og lykke

Scandi Parcel & Logistic

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:59

Hejsa, Du vil skulle betale punktafgift som dansker hvis varen ikke transporteres af dig selv.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 21:11

Hej Scagrp, det vil jeg ikke give dig ret i... der er kommet en ny lov fra 2007 og den artikel du henviser til er fra 2006... så jeg er ikke sikker på om jeg vil give dig ret, men hvem skal opgive det til skat , den som sælger varen eller køberen... og tror I at køberen husker at informere skat ???

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)