Er der nogle som ved om det er lovligt at sælge vin og spiritus fra en tysk onlineshop i Danmark med tysk moms - jeg tænkte på en dansk grænseskiosk - hvor kunderne har mulighed for selv at hente deres varer... Tror I der er behov for dette...
|
Hej webshopejer,
Det er lovligt, så længe at shoppen har sit udgangspunkt i Tyskland. Det vil sige, at firmaet er registreret i Tyskland og shoppen er hosted i Tyskland. Så er du dækket ind på alle måder.
Kunden skal selv hente i Tyskland - hvor er forskellen fra de andre gængse grænsesbutikker? Jeg ved, at der er et hav af mennesker, der dagligt valfarter til Tyskland for at hente vin og spiritus, men at få dem til at shoppe hjemmefra og derefter tage ned og hente det, ved jeg ikke om er muligt?
Det kræver nok sin mand at få kommunikeret det budskab ud og du skal i hvert fald gøre en hel del tiltag, der skal få folk til at vælge dig som indkøbssted. Det er langt fra nok at folk bare kan få det til samme priser som de andre steder og med samme udvalg. Du må have noget nytænkning ind over - f.eks. at have alt pakket og klart på et givent tidspunkt, så de kun skal læsse traileren eller noget andet.
Held og lykke med det.
Flemming