Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MYC4 APS?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg ligger og leger med at investere små summer på MYC4. Til jer der ikke kender det går det kort ud på at man kan låne penge ud til afrikanske erhvervsdrivende, til en meget lavere rente end de ellers vil kunne få i deres hjemland. Så MYC4.com er bare en side som formidler dem.

Jeg har set nogle forskellige brugere, som har oprettet et ApS istedet for bare at gøre det som privatperson. Hvad er fordelen/ulempen ved dette? Altså hvorfor gør de det? Det er ofte nogle som er en familie eller kollega grupper der er gået sammen og gjort det. Men også nogle som ikke ser ud til at være flere. Men hvad får de ud af at lave et ApS?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 18:34

Det giver vel en skatte teknisk fordel, ellers kan jeg ikke lige se hvad ideen skulle være, medmindre man ville bruge det til at øge kapitalen der investeres i samarbejde med andre..

Men er også med på en lytter her :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:20

Hvis du låner penge ud som privatperson og taber dem, af en eller anden årsag. Er her

tale om formuetab. Nul fradrag.

Hvis du låner penge ud som investeringselskab og taber penge. Ja, så har du i det

mindste fradrag for det tabte beløb.

Hvis tjerne mange penge i den form for investering og de ikke så hårdt beskattet i et selskab.

Alså flere penge og invester for.

Revisor Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Birkelund:

Hej allesammen

Jeg ligger og leger med at investere små summer på MYC4. Til jer der ikke kender det går det kort ud på at man kan låne penge ud til afrikanske erhvervsdrivende, til en meget lavere rente end de ellers vil kunne få i deres hjemland. Så MYC4.com er bare en side som formidler dem.

Jeg har set nogle forskellige brugere, som har oprettet et ApS istedet for bare at gøre det som privatperson. Hvad er fordelen/ulempen ved dette? Altså hvorfor gør de det? Det er ofte nogle som er en familie eller kollega grupper der er gået sammen og gjort det. Men også nogle som ikke ser ud til at være flere. Men hvad får de ud af at lave et ApS?

Lige lidt offtopic. Jeg kan anbefale dig at sætte dine penge i banken i stedet hvis de skal yngle. MYC4's brugere er ikke seriøse, men velgørende og presser renten ned på et niveau som taget omkostningerne i betragtning er lavere end hos en alm. højrendekonto.

Men konceptet er godt nok - og vil du hjælpe afrikanere er det jo lige sagen.

Det kan dog næppe blive win/win.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 23:39

Link til bank med så god renter....

Du skal lige lede lidt på myc4 for at finde de rigtige projekter og rigtige lande, og ud over det er det selvfølgelig vigtigt hele tiden at holde sine penge i projekter og ikke bare lade dem stå på ens konto. Så der er lidt mere arbejde end bare at smide dem i en bank. Men synes da ikke det virker som om at man kan tjene mere ved at smide dem på en bankkonto.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32

Birkelund:
Men synes da ikke det virker som om at man kan tjene mere ved at smide dem på en bankkonto.

Jeg har været med næsten lige fra begyndelsen, og vil gerne bakke op om MyC4. Se den seneste opgørelse som jeg fik for tre dage siden:

Business:   Asha Wendy Batenga
Bid amount:    €10.38
Interest rate: 11.75%

This repayment:
Repayment:     €69.61
Repayment - Your share:   €0.82

Accumulated gains/losses on currency exchange (all Business repayments to date):
Gains/Losses on Currency Exchange:
€-81.05 Gains/Losses on Currency Exchange - Your share: €-0.95

Sådan som jeg læser det, har jeg indtil videre mistet 9.15% pga. ændring i valutakurser. Det giver vel en rente på 2,6%... mindre end højrentekontoer og så har man desuden risiko for manglende betalinger ligesom tabet på valutakursen ikke er endeligt opgjort endnu.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 00:58

Kunne være du skulle kigge på hvilket land du investere i, med hensyn til valutkurse og svingniner

http://myc4watch.com/index.php?currency=1

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 08:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Birkelund:

Kunne være du skulle kigge på hvilket land du investere i, med hensyn til valutkurse og svingniner

http://myc4watch.com/index.php?currency=1

Sludder og vrøvl men jeg takker på Tommys vegne for dette dejlige standard-svar.

Sagen er den at uanset hvilket land du investerer i har de useriøse investorer presset prisen så langt ned med deres velgørenhed at du aldrig kommer over 3-4% (næsten aldrig) - og risikoen er derudover. Når jeg snakker 3-4% er det altså efter alle poster.

Jeg ved godt hvilke lande der er slemme med valuta, men det hjælper mig ikke med mine investeringer - for der er folk der låner ud til 1% før valutakursdifferencer og før skatter o.s.v.

Ja - til 1% :-) Men så er der også folk der låner ud til 5% fordi det får de i banken - de tager ikke højde for valutadifferencer, skatter i afrika m.m.

Skal man investere i Kenya skal man mindst op på 20% før det kan betale sig, og det findes altså ikke.

MYC4 er velgørenhed, ikke investering. Spørgsmålet er så hvem man hjælper - om det er MYC4 eller "negerne" i afrika.

Hvis man vil hjælpe førstnævnte tror jeg røde kors er en bedre ide.

Bortset fra det er der mange af firmaerne nede i afrika der ikke tilbagebetaler - MYC4 er bare for sløve til at realisere tab - jeg har investeringer der i MANGE måneder ikke har modtaget penge og ikke har hørt fra låntageren - men tabet er ikke blevet realiseret. Derfor har jeg en default rate på 0% - hvis jeg kiggede på den ville jeg være tryg ved fortsat at investere til en "lav" rente.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:
Jeg har været med næsten lige fra begyndelsen, og vil gerne bakke op om MyC4.

Det var en skrivefejl af de helt store - det var Jørgen og ikke MyC4 jeg ville bakke op. Jeg mener ikke der længere er mulighed for at holde pengene hjemme via MyC4 (det sjove ville jo være at kunne gen- og geninvistere pengene igen og igen, men som det er nu smuldrer ens investeringsgrundlag ligeså stille.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 10:12

Det sørgelige er at jeg mener at de velgørende mennesker inde på MYC4 ødelægger det hele - at de gør de kapitalsøgende forretningsdrivende afrikanere en bjørnetjeneste.

Hvis nu MYC4 forbød folk at låne penge ud til 4% (som så er lig tab når defaults, valuta og skatter er trukket fra) f.eks. - så ville det hjælpe lidt på det.

MYC4 kunne også forlange på investorernes vegne (og påtvinge investorer) at en investering som minimum skulle være mere rentabel end en alm. "højrente-konto".

Og så kunne de gøre det muligt for de useriøse "investorer" at donere penge til de givne projekter i stedet for at ødelægge investeringerne ved at dumpe renterne til et uacceptabelt niveau.

Der er sgu intet i vejen med MYC4 - det er bare fyldt med idioter. Eller også er jeg idioten fordi jeg "kun tænker på penge".

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)