Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man godt skyde bjørnen, inden den er skudt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt bange for at brænde inde med et lager, hvorfor jeg gerne vil være 100% sikker på, at jeg kan afsætte mine varer. Kan man godt finde en masse potentielle købere for så at fortælle dem, at jeg på ingen måde har varerne på lager – men at de snart kommer? Er det dårlig karma eller bare bad business?

Cheers

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:59

Hej,

Hvis det er indenfor brancher, hvor folk er vant til at vente - dvs møbler f.eks, så er det ok.

Men kan de få varen andre steder med det samme og du først kan levere om to uger, så glem det!

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Hvis du er bange for at gøre forretning, så bliv lønmodtager. Vil du drive forretning, så tro MAX på dig selv og giv den MAX gas. Så brænder du heller ikke inde med et lager, men må derimod bestille mere fordi du får udsolgt asap. Kan du se forskellen? Big Smile

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 20:10

Point taken Smile

Men i betragtning af, at jeg er gymnasieelev og har en egenkapital på næsten ingenting, så er jeg meget afhængig af snedige løsninger.

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:11

Jeg bruger konceptet "fiktivt lager" hvor jeg henter varen efter den er solgt, og lover 3-5 dages levering.

Så længe man oplyser kunden om at der er leverings tid så er det da kun 100% fair.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 20:15

Jaah, det har jeg også overvejet. Men i betragtning af at min leverandør er i Tyskland, kan det næsten kun betale sig at fragte varer op i større mængder! Sad

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 20:16

Jaah, det har jeg også overvejet. Men i betragtning af at min leverandør er i Tyskland, kan det næsten kun betale sig at fragte varer op i større mængder! Sad

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:19

Hej igen,

Marcus Henglein:

Point taken Smile

Men i betragtning af, at jeg er gymnasieelev og har en egenkapital på næsten ingenting, så er jeg meget afhængig af snedige løsninger.

Det er skam fair nok. Løsningen må så være, at du etablerer nogle samarbejder med nogen, der kan sørge for levering asap (fra Bayern?). Hvis leverandøren meget gerne vil ind på det danske marked, så kan du nok også få lov til at købe i mindre kvantiteter til at starte med.

Er der nogen mulighed for, at leverandør/producent kan dropshippe for dig? Eller kan en af deres forhandlere i Tyskland gøre det? Andre muligheder?

Vend alle muligheder - sælg ideen godt ind. Få nogle forhåndstilsagn om, at når du har produktet hjemme, at nogen vil købe det. Sig det til alle, der gider høre på det. Vær ikke bange for at nogen tager ideen fra dig. De færreste gider sliddet med at indarbejde et nyt produkt etc, så bare giv den gas og fortæl om det til alle.

Fortæl også gerne her, hvad det er, du vil sælge. Måske kan du finde kunder/forhandlere her, der vil med på vognen. Mulighederne står vidt åbne og ligger lige for, men det gælder om at få planen på plads og skudt salget igang.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:46

Det er fair nok at drive virksomhed med "fjernlager" når blot man oplyser leveringstiden til kunden. Men nu skriver du at du ikke rigtig har noget egenkapital. Hvis det handler om at der ikke er likviditet til at få varerne hjem før kunden har betalt forud og at varerne på denne måde er selvfinansierende så syntes jeg ikke det er fair, men usikkert.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:07

Umiddelbart vil jeg sige at det kan være begge dele.

Hvis du gør kunderne opmærksom på at der er leveringstid på produkterne og at du kræver betaling forud, virker det på mig som værende helt fint.

Hvis du derimod tager imod betaling og så først derefter fortæller at der er leveringstid vil de kunne være berettiget til at hæve handlen.

Du skriver samtidig at du har en egenkapital på 0. Sørg for alt i verden for at kunne overholde dine aftaler da det er alt for tidligt at få et balkket ry allerede i gymnasietWink

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 23:12

Mange tak for svarene :)

Lige for at rette en misforståelse, så er min egenkapital ikke lig 0; den er bare ikke blandt de højeste i verden! Smile Derfor har jeg også likviditet til at få varerne hjem.

Jeg er særligt begejstret for min overskrift, det har lige slået mig, at der måske skulle have stået: "Kan man godt sælge skindet, inden bjørnen er skudt" i stedet Cool

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)