Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. stavefejl i søgning i webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg har købt sådan en webshop og jeg kan til min store overraskelse se at folk søger med masser af stavefejl - og de finder ikke noget !!!!

Jørgen / Thorborg: 0-1 - OK du vinder så denne gang Martin.

Men hvis jeg nu ikke har lyst til at betale 299kr om måneden for at få det fikset, hvordan kan jeg så manuelt tage forbehold for stavefejl uden at inkludere disse stavefejl i mine tekster?

Jeg bruger en dandomain shop og jeg er interesseret i at når der bliver søgt på "extern harddisk" finder den mine "eksterne harddiske".

Er der nogen der har et godt bud på hvordan jeg grejer den? Jeg har ikke noget imod at bruge tid på at oprette disse stavefejl manuelt og kæde dem sammen med produkterne - ihvertfald ikke på nuværende tidspunkt.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

VH Jørgen Olsen

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:37

Hej Jørgen 

Jeg vile bruge Google Custom Search der koster $100 om året. Når man f.eks. skriver forkert i søgningen hjælper Google jo selv med forslag, prøv f.eks:

http://www.google.com/search?hl=en&q=shild+phedofila&btnG=Google+Search&aq=f&oq=

Tusind tak for hjælpen, Google!

Jeg ved ikke om det virker ordentligt i en webshop, men i så fald er Martins 299-kroners søgemaskine jo for dyr og dermed har alle ret :) Dog koster det noget i implementering men med lidt snilde og erfaring havner jeg vel selv på et par timer eller 3. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:41

udvikler:

Hej Jørgen 

Jeg vile bruge Google Custom Search der koster $100 om året. Når man f.eks. skriver forkert i søgningen hjælper Google jo selv med forslag, prøv f.eks:

http://www.google.com/search?hl=en&q=shild+phedofila&btnG=Google+Search&aq=f&oq=

Tusind tak for hjælpen, Google!

Jeg ved ikke om det virker ordentligt i en webshop, men i så fald er Martins 299-kroners søgemaskine jo for dyr og dermed har alle ret :) Dog koster det noget i implementering men med lidt snilde og erfaring havner jeg vel selv på et par timer eller 3. 

Hejsa.

Er det noget der bliver implementeret i min webshop eller er det noget der laver mine navne om på google så folk finder dem der selvom de staver forkert?

Og du siger altså du kan implementere det på "et par timer" ?

Hvad vil forskellen være i forhold til Martins "tilbud" ?

VH Jørgen Olsen

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 00:00

Jørgen Olsen:
Er det noget der bliver implementeret i min webshop eller er det noget der laver mine navne om på google så folk finder dem der selvom de staver forkert?

Nu var den oprindelige søgedebat ikke tiltænkt mig, da jeg ikke driver en webshop. Jeg læste derfor bare med. 

Google Custom Search vil blive implementeret således at du sætter Google til at indexere dine sider. Søgefeltet i din shop bliver derved et Google søgefelt. Når du betaler for denne service kan du brande tingene som du vil. Du hyrer reelt Google til at lave en søgemaskine til 'dit' site. Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er mere udbredt, men det er måske bare noget jeg ikke har opdaget. Det er oplagt at integrere i diverse VirtueMart, OSCommerce osv. 

Jørgen Olsen:
 Og du siger altså du kan implementere det på "et par timer" ?

Hvad vil forskellen være i forhold til Martins "tilbud" ?

Nu er der enorm forskel på om jeg før pengene eller om det er Martin. Det er kun det første der er godt og jeres kritik af Martins produkt har givet mig et monopol på dette marked ;) 

Nej, seriøst, så ville Martins 299-kroners eksempel også koste noget at implementere i en eksisterende shop. Martin kunne så investere i at lave moduler til diverse shop-systemer og nærmest automatisere funktinaliteten. Dette ville også være oplagt at gøre med Google Custom Search, men nogen skal jo tage trække udviklingsomkostningerne.

De "Par timer" jeg nævner er til at analysere hvordan URL'er m.m. er bygget op og evt .hvilke sider der skal ekskluderes i form af regulære udtyk. I det store hele er det min vurdering at du ikke behøver min hjælp, men at det naturligvis vil tage dig længere tid første gang.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 00:04

udvikler:
De "Par timer" jeg nævner er til at analysere hvordan URL'er m.m. er bygget op og evt .hvilke sider der skal ekskluderes i form af regulære udtyk. I det store hele er det min vurdering at du ikke behøver min hjælp, men at det naturligvis vil tage dig længere tid første gang.

Du kan f.eks. inkludere produktsiderne fra harddisk-fabrikantens egen hjemmeside uden at inkludere *hele* deres site.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:59

Du kan også bare på dine gruppesider have et lille felt med "alternative stavemåder". Der kunne stå f.eks.: "Eksterne harddiske kaldes ofte for extern harddisk, extern harddrive, osv. osv.". Lidt manuelt arbejde - men hvis 299 kr. om måneden er dyrt, har du jo kun din tid tilbage. Og det kan være en løsning på problemet.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 01:57

Thomas Rosenstand:
Du kan også bare på dine gruppesider have et lille felt med "alternative stavemåder". Der kunne stå f.eks.: "Eksterne harddiske kaldes ofte for extern harddisk, extern harddrive, osv. osv.". Lidt manuelt arbejde - men hvis 299 kr. om måneden er dyrt, har du jo kun din tid tilbage. Og det kan være en løsning på problemet.

Den idé kunne også løse problematikken omkring "Sony" og "Philips"

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:17

Jeg er ikke helt klar over, om det er når kunden søger internt på sitet men:

Har du selv adgang til de enkelte kald til databasen, via et script, er der muligheden for at bruge operatoren 'LIKE'

Det vil medføre, at databasen søger  ord der indeholder dele af det  søgte:

Eks: SELECT * FROM VAREGRUPPE WHERE NAVN  LIKE '%phil%'  Dette kunne så liste feks. Philips.

Er det helt ved siden af  Tongue Tied

Mvh.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 10:08

John J:
Er det helt ved siden af  Tongue Tied

Jep :) Kunden skriver ikke 'phil' for at søge efter Philips tv. Og hvis shoppen ikke har Philips skal den vise Sony i stedet.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 12:02

Det kan så også klares med et kald til databasen, kombineret med et IF / ELSE.

Men det er en længere historie Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)