Hej Søren, Jeg har lavet et hurtigt review af jeres e-shop som du bad mig gøre. Jeg håber i kan bruge det til noget (der er ikke meget at komme efter). God weekend!
Mvh Peter |
Hejsa Peter
Tak for gennemgangen af www.MyPets.dk - det var rart lige at få en outsiders blik på webshoppen. Jeg kommenterer lige på de punkter du rejste i videoen.
- Direkte hop til varekurv når en vare tilføjes
Det har vi desværre ikke så meget indflydelse på - men jeg er enig i at det var bedre hvir kunden forblev på den produktside som han stod på. - Søgning på tøj giver forkerte resultater
De forkerte resultater kom fordi der i vareteksten indgik Legetøj og Værktøj
ScanNets søgemekaniske virker generelt meget godt, men desværre uden udviddede muligheder a la dem som Thorborg har planer om at tilbyde som en service (annonceret i en anden tråd her på Amino forleden) - Topbanner skal linke til forsiden
Ja - helt sikkert en irriterende mangel på vores side, men noget som jeg ikke har kunnet løse - hvis nogen har en ide til hvordan jeg kan gøre dette i en ScanNet shop så hører jeg gerne om det. - Manglende opdatering af varekurv når der trykkes "back" i browseren.
Igen ikke noget vi har indflydelse på når vi benytter et standard shopsystem fra Scannet. Men det er da en feature request man burde sende til dem. - Manglende opdatering af Antal-feltet i varekurven ved "lost focus" når der tabbes ud af feltet.
Helt sikkert et design problem som bør løses af ScanNet. Alternativt skal de blot opdatere antal-felterne når der trykkes på "videre" knappen. - Ændring af sprogbrug ifbm. De/Dem/Deres til mere nutidigt sprogbrug
Jeg er helt enig - det skal vi have kigget på - Automatisk udfyldning af By-feltet når der indtastes et postnummer.
Enig - det er næsten en stadard i dag, men desværre ikke noget ScanNet har implementeret - Land-feltet burde fjernes
Enig - det vil jeg se på om man kan - Springe hele "bekræft ordren" siden over - den er overflødig
Tja, jeg tror ikke vi kan i dette shop system, og der er også regler fra PBS om at man skal acceptere handelsbetingelserne ifbm. ordrer som hæves på et betalingskort - Tilrette betalingsgateway siden sådan at den har det korrekte topbanner og desuden fjerne alle unødvendige detaljer som varekurv og menupunkter.
Enig - jeg vil se hvor meget ScanNet kan gøre for os på dette punkt
Selvom man har gået og tilrettet en webshop igennem et helt år så er der stadig mange til man kan ændre for at gøre den endnu bedre.
Jeg takker for hjælpen med gennemgangen - nogle af punkterne skal helt sikkert fikses snarrest.
Mvh. Søren, www.MyPets.dk