Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Chaffi er godt navn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal blot høres jeg mening om firmanavnet Chaffi. Hvordan lyder det synes I?

Det kommer fra det engelsk navn for fuglen bogfinke, der hedder chaffinch. Dette fandt vi meget passende, da vi laver online værktøjer til de studerende på gymnasierne.

Dbh Mathias Fisker

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:21

Umiddelbart ville det være et super navn til hundemad - Chaffi: nu med mere kød og mindre fedt! Big Smile

Men det kan naturligvis også virke i andre sammenhænge. Tror du at de studerende ved hvad at en bogfinke hedder Chaffinch? Det var ny viden for mig.

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 15:24

Nej det er jo lige spørgsmålet.

Hvad så med det dansk-engelske navn: dolidat.dk ??

Dbh. Mathias Fisker

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:26

Så hellere det andet...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:53

Jeg tænkte på en kær lille vovse, da jeg så ordet Chaffi...Big Smile

dolidat? Nej, det er vist en ommer.

Hvad med et navn, der på en måde relaterede til det I laver: studerende, gymnasiet, værktøjer - studenttools.dk?

Jeg ved det ikke, men hvis jeg skal huske noget, så skal det kunne relatere til det jeg bruger det til.

Held og lykke med det.

Flemming

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:02

Chaffi - min første association var også noget med små vovser Smile

De to andre forslag ville jeg ikke kunne huske, tror jeg. Jeg er helt enig med Flemming - og synes hans forslag er fint! Gå efter noget beskrivende, som målgruppen kan forholde sig til og huske.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:27

I dette årtusinde er det vigtigt med et firmanavn som folk kan stave, hvis man vil markedsføre sig via radio og tv. Det navn kan nemt forvirre. Er det tjaffi, chaffi, sjaffi...?

Jeg kender ikke associationen, så i mine øjne er det ikke et supernavn. Jeg vil faktisk også hoppe med på vognen af dem, der synes at det lyder lidt som et hundenavn :-)

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 20:07

Okey det er et hundenavn det må jeg erkende :D Så det er en helt fair kritik.

Men hvad er det for noget I siger med, at det skal passe til det vi laver? Det er da noget vås synes jeg...

Amino?? Ehm det minder mig da ikke lige om iværksætteri? Google, hmm, nå ja det er da en søgemaskine.....elller..... Det er ikke et godt argument synes jeg.

Navnet dolithat, er naturligvis en sporglig finurlighed af "Do li' that." Det er en kalender vi arbejder på skal det siges.

Dbh. Mathias Fisker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)