Jeg ahr lige fået en HP 6830s bærbar computer, og har i den forbindelse også købt en anden harddisk med 7200 rpm som jeg vil have i i stedet for..
MEN... Hvorfor levere hp ikke en cd med, med styresystemet??? Den er købt med Vista Business, som jeg også sidder ved lige nu, men der følger ingen recovery cd'er med, kun downgrade kit til xp..
Hvad er det for noget gylle??
Ringede til support, som viderstilte mig dit erhvervs support, som er lukket...
SUPER!!!
Nogen som har nogen fif til at jeg kan få vista på min nye harddisk, UDEN at skulle købe en licens mere...
Du kan altid installere din Vista igen fra en ny OEM disk. Men den kan godt være lidt besværlig at få fat i :-) De fleste erhvervs-it virksomheder har dem dog liggende. Kig på HP's hjemmeside for hvilke firmaer der forhandler netop den PC, som du har købt.
Koden (din licens) sidder på et klistermærke på undersiden af PC'en.
En anden løsning er at du starter den op på den originale harddisk, og herfra ser om ikke HP har vedlagt et værktøj til at producere sine egne "gendannelses-dvd'er". Jeg kan ikke lige finde det på min egen 6930p, men jeg ved at det findes på nogle af deres ældre modeller, så måske er du heldig!
På de HP bærbare jeg har haft fingrene i på det seneste kan man ikke længere brænde sine egen Vista recovery medier (men på en spritny stationær kan man stadig ?!?). Har man behov for at geninstallere på en anden harddisk er man s.v.j.v. nødt til at bestille (og betale for) et sæt Vista recovery medier fra HP.
Da din bærbare stadig er fungerende er den hurtige løsning af klone din eksisterende harddisk over på den nye hurtigere harddisk v.h.a. eks. Norton Ghost, Acronis trueimage eller en af de mange Linuxbaserede værktøjer (g4l, partimage eller en simpel dd). Det kræver dog ekstra midlertidig lagerplads eller at én af harddiskene kobles til med et eksternt kabinet.
Afhængigt af hvordan der klones er det nødvendigt at holde tungen meget lige i munden - hvis du vælger forkert kilde/destination ender du med 2 perfekt blanke harddiske :-)