Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der fokuseres på for at lave SEO her?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Info:
Jeg har websitet www.mysnowparks.com som er et internationalt community der samler info om hele verdens såkaldte snowparks.

Sitet har en side for dels hvert skiresort og dels hver park i disse resorts som giver info om vejr, ratings, viser photos mv.

Problem:
Jeg har fået øjnene op for at der nok skal arbejdes en del med SEO, så disse park sider bliver fundet oftere i søgninger. Jeg vil gerne derhen hvor en søgning på fx. "snowpark" og "skiområde" giver en høj placering til den relevante side på Mysnowparks hver gang.

Det skal nævnes at der er flere betegnelser for snowparks, der også kaldes terrain parks og fun parks, hvilket måske besværliggør det hele lidt, da folk dermed søger på forskellige keywords.

Spørgsmål:
Men mit spørgsmål er nu hvad skal jeg arbejde med for at optimere park siderne (et eksempel er www.mysnowparks.com/park/absolutpark)?
Der er som udgangspunkt ikke meget fritekst på siderne - vil det betyde noget?
Skal man have ordene snowpark / terrain park / fun park med nogle strategiske steder på siden?
Bør man også have resort navn med i sidens title? (da folk må formodes oftere at søge på resortnavn end selve parkens navn)
Handler det mere om at få inbound links til de konkrete park sider? (dette arbejder jeg på ved at syndicate indhold til andre sites)

Andre gode bud på optimering af dette?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:21

Hej Feodor

1) Du kan bruge dette værktøj til at se hvad folk søger på: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal 

2) Hvis du går indpå www.google.com/ncr får du søgeresultater som de ser ud fra USA. Her ligger du på en pæn 21'ende plads på "snowpark".

Ellers ville jeg nok i første omgang koncentrere mig om "snowpark" "snow park" og "snowparks" (istedet for fun park osv) som søgeord, du kan altid udvide med de andre ord senere. Du bør helt bestemt have resort med i titlerne. Hvis jeg var dig ville jeg have det som delmål som minimum at have en side 1 placering når folk søger på parknavne som fx "snowpark nz".

Titler som denne er ikke så tossede, de har alle de vigtige ord med.

ABSOLUTPARK Snowpark am Shuttleberg Flachauwinkl Kleinarl Salzburg 

Du bør både sørge for at titler m.m. er optimeret OG skaffe links fra de enkelte parker.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:07

Hej Jesper,

Tak fordi du har sat dig lidt ind i det og brugt tid på at komme med en anbefaling.

Jeg vil helt sikkert arbejde med titlerne og fortsat arbejde på at skaffe links.

Jeg har lidt ubevidst brugt ordet "park" i stedet for "snowpark" i mine faste overskrifter. Det kan vel kun hjælpe hvis jeg får mine keywords ind på h2 og h3 placeringer fx... Så det vil jeg også lige arbejde på.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)