Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kommer Google på besøg???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter update af sidetitler og side-filnavne etc på min hjemmeside, vil jeg meget gerne have Googles robot på besøg, så jeg i Google Analytics kan få opdaterede valide data. Det er nu 3 dage siden at jeg lavede ændringerne, men Analytics viser stadig kun de gamle side-filnavne osv.
Kan jeg selv gøre noget for at Google opdateres ifht de ændringer jeg nu har lavet?? Altså hvordan inviterer jeg Google på besøg? Smile

Dbh
Jørgen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:22

Du inviterer Googlebot på besøg ofte ved at have hyppige opdateringer gennem længere tid og ved at have mange links ind til din side. Og helst links fra andre sider, der crawles ofte.

Du kan altså ikke gøre noget specifikt for at tvinge Googlebot forbi lige nu.

Men på sigt kan gode links være en hjælper til hyppigere besøg. Der kan du f.eks. lægge ud med et footerlink herinde på Amino.

Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:34

Du kan gå ind på https://www.google.com/webmasters og lægge et sitemap ind. Så plejer de at kigge forbi i løbet af 1 til 2 dage. Og når de har kigget forbi kan du se det i webmaster værktøjet.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Linnet:
Analytics viser stadig kun de gamle side-filnavne

er ikke helt sikker på, at det du efterspørger er Googlebot. Googlebot er den lille finurlige fætter der gemmer og indekserer hjemmesider til brug for søgninger i Google.

Google Analytics viser de data som sendes til Analytics via en lille stump Javascript på hver af dine sider. Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så har du ændret url'er på din hjemmeside (det du kalder filnavne?) de nye sider vil optræde i Analytics efterhånden som der er besøgende på dem

Hvis du vil se hvornår Googlebot har været forbi en bestemt side, så kan du i Googles søgefelt skrive 'cache:www.minhjemmesie.dk/bla/bla'

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:35

En lille rettelse, Søren - men ikke helt uvæsentlig: Du kan IKKE i cached version se, hvornår Googlebot har været forbi. Du kan se, hvornår Google senest har fundet det værd at gemme en version af siden i deres cache.

Du kan sagtens have Googlebot forbi 10 gange på en dag - og have en cached version, der er en uge gammel. Ellers helt enig i dit svar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)