Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Distributør af proteinpulver, kosttilskud mv.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror nu ikke at de har agenturet for ret mange af de store mærker protein pulver. De gør netop kun i egen produktion  :-)

Problemet med de store mærker fra USA og andre lande er at der (næsten) altid er tilsat enten vitaminer, enzymblandinger eller andre sjove ting som gør at du ikke kan få det godkendt i Danmark - eller at det i bedste fald er meget besværligt. Derfor har vi heller ikke rigtig nogle andre end vores egne proteinpulver produkter det samme gør sig gældende med de andre større spillere på markedet for protein.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:53
Joachim: Vi vil formentligt blive konkurrenter selvom at vi kommer til at gøre tingene på 2 forskellige måder. Men Det er vel ikke holdbart at skulle købe ind hos sin konkurrent?  Men tak for forslaget!

Sydbolig.dk:  Ja men der findes da en del danske hjemmesider som sælger en masse udenlandske mærker, herunder amerikanske. Så går ud fra det også er muligt for mig?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:14

Jesper du bør nok lige sætte dig ind i hvad der er lovligt eller ej mht. salg og markedsføring af div. helseprodukter i danmark.  V hari her i DK nok verdens mest restriktive lovgivning på området.. De ansvarlige myndigheder er lægemiddel- og fødevare  styrelsen.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 19. Feb 06
Skrevet kl. 19:16

Så vidt jeg kan læse mig frem skal man anmelde produkterne til Fødevarestyrelsen når man påbegynder forhandlingen af dem.

Og hvis det er produkter som i forvejen bliver forhandlet i Danmark af danske virksomheder kan det vel ikke være et problem? Så kan jeg vel også få lov til at sælge det.

Eller tager jeg helt fejl?

Mvh. Jesper

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 11:48

Du tager helt fejl, og det kan blive et stort problem for dig da de rask væk uddeler rimelig store bøder som ikke er fradragsberettiget. Det er en jungle i denne branche og der er mange ting at sætte sig ind i hvis man ikke vil have bøder og problemer, og selv om du sætter dig ind i sagerne må du nok leve med en bøde i ny og næ. F.eks. skal du have bestået en næringsprøve og være tilmeldt næringsbasen, have papirer på at alle de bøtter dine produkter er i er egnet til levnedsmidler, have et egenkontrol program med sporing og tilbagetrækning og meget meget mere (nogle gange kender fødevaremyndighederne ikke en gang selv reglerne. Hvis det er amerikanske produkter du importerer er der endnu flere regler og krav.

Det at andre firmaer sælger det gør ikke at du kan regne med at det er lovligt, typisk er det de nye shops på markedet som sælger det indtil fødevaremyndighederne har været forbi, eller også er det de shops som prøver at "gemme sig lidt væk" ved ikke at angive kontakt informationer etc.

Som hovedregel vil jeg sige at følgende produkter er alt hvad du kan sælge til bodybuilding folket i Danmark.

Protein pulver

Kreatin Monohydrat (KUN helt rent Kreatin uden nogle andre ingredienser. Skal særskildt godkendes og koster penge at få godkendt)

Vægtforøger

Aminosyrer (KUN HYDROLYSERET PROTEIN DER HAR ET NATURLIGT INDEHOLD AF AMINOSYRER - Du må endvidere i din mærkning ikke få forbrugerne til at tro at der er tale om udskildte aminosyrer).

Alt i alt vil jeg sige at det er alt for besværligt at få amerikanske produkter ind på det danske marked medmindre at det er et rent protein produkt. Og du finder ikke mange amerikanske proteinpulver produkter hvor de ikke har tilsat et eller andet sjovt for at differentiere sig fra mængden. Selv de europæiske produkter giver store problemer pga. de har tilsat en eller anden mærkelig ting.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 19. Feb 06
Skrevet kl. 13:25

Hej Sydbolig.

Tak for din meget grundige besvarelse! Det er jo guld at have folk som Jer at spørge til råds først!

Jeg var ikke klar over at det var så svært, så nu må tingene vist revuderes lidt: Alle udenlandske produkter afskrives og der fokuseres alene på produkter fra danske mærker/producenter.

Jeg håber jeg må kontakte dig senere hvis jeg støder på andre spørgsmål i denne forbindelse?

Mvh. Jesper P.

Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:22

Hej,

Vi säljer proteinpulver i Sverige och planerar att börja försäljning i Danmark. Om du är sugen på att bli distributör ber jag dig gå in på <a href="http://www.nordicafitness.com/">Nordica Fitness</a> och skriva ett e-mail till oss på info@nordicafitness.com.

mvh

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)