Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DB Error?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg forsøger at hjælpe en gut med hans nye website, og han bruger samme OS som mig. Problemet er, at hvis man trykker på hans link til at få sit password gensendt, så kommer der en DB Error som er en kilometer lang.

Jeg håber i kan fortælle mig hvad der sker her? Jeg har kun taget et stykke a listen, men det ser ud som om der er noget galt med hans tables.

DB Error: no such tableDB_Error Object
(
    [error_message_prefix] =>
    [mode] => 16
    [level] => 1024
    [code] => -18
    [message] => DB Error: no such table
    [userinfo] => UPDATE users SET password = '6e157a42bb17a8f3bce58d3d3f5093c9',salt = 'EbiVctmo',loginkey = 'U7A8rAWQiON6OjPLYJ675Q21gPJ9ZgckqBwxKtHToJKX9ulhrW' WHERE username = '' [nativecode=1146 ** Table 'adultcon_1on1.users' doesn't exist]
    [backtrace] => Array
        (
            [0] => Array
                (
                    [file] => /home/adultcon/public_html/libs/Pear/DB.php
                    [line] => 747
                    [function] => PEAR_Error
                    [class] => PEAR_Error
                    [type] => ->
                    [object] => DB_Error Object

Det virker mystisk eftersom selve OS programmet installerer tables i hans db. Tænkte på om man kan slette hans usertable, og så genoprette den for at se om det lykkedes?

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:02
Din database "adultcon_1on1" mangler tabellen "users".
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

Hurtigt svar. Smile Mange tak.

Jeg har fået fat i en liste med hvordan tabellen skal se ud, så jeg vil lige se hvad der foregår. Det virker bare meget mærkeligt hvis den ikke har den tabel. OS programmet skulle selv have installeret det. Huh?

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:50
Første problem er at din tabel ikke eksisterer. Hvis du kan få tabellen genetableret ud fra specifikationerne i din liste, kan du undgå den første fejl (no such table). Dit næste problem bliver formentlig så at der ikke er noget data i tabellen - hvorfor din ven ikke kan få sin adgangskode tilsendt, da tabellen er tom.

Noget tyder på at tabellen har eksisteret siden i prøver på at få tilsendt en tidligere oprettet adgangkode? Spørgsmålet er så om det er en fejl i softwaren at tabellen pludselig ikke eksisterer, om det er en menneskelig fejl (nogen er kommet til at trykke på noget de ikke skulle trykke på) eller måske et hacker-angreb, hvor man har forsøgt at skjule sine spor.

Under alle omstændigheder lyder det som om det er en god ide at finde backuppen frem og gendanne tabellen og evt. etablere noget logging så i kan holde øje med om det sker igen og hvis det sker - hvad der er skyld i problemet.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Ja tabellen har eksisteret, da jeg lige havde oprettet en testbruger og fik endda tilsendt en bekræftigelses email med mit brugernavn og adgangskode.

Lige efter det forsøgt jeg nemlig at køre den gensend password link og så siger den DB Error. Jeg må lige prøve at genoprette tabellen og så se om det virker. Jeg ved dog ikke hvordan jeg gør sådan, så jeg kan se hvad der sker aka. logging?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det vill hjælpe hvis vi fik :

Script :

Version af script :

Hvor scriptet evt. kan downloades, hvis det er Open Source ? :

Fejl :

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Jeg har været inde og se hans database kaldet adultcon_1on1 og her kan jeg se en tabel som hedder Adult_users, hvilket er hvor alle oplysninger mht. oprettede brugere bliver oprettet fra/sat ind.

Min egen tabel som hedder osdate_users er ens med hans og jeg bruger samme fil (getforgotpass.php), men jeg har ingen problemer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)