Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hit med dine penge!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Drømmen om 0-skat eller det at kunne stifte et selskab uden indskudskapital for ofte iværksættere til at falde for ideen om et engelsk LTD (svarende til dansk Anpartsselskab). Her lægges ikke op til en debat omkring det at forretningsmæssige ved at drive et engelsk LTD. 

Spørgsmålet er her hvorfor skal det at stifte et engelsk LTD når man vælger at gøre det gennem en af de danske selskabsudbydere? Hovedparten af de engelske LTD'er kan stiftes on-line på under tre timer.

Nedenfor et pristjek lavet dags dato med priser for to af de danske selskabsudbydere som er fremme i skoene, nemlig Certus Coporate Service og EMEA Coporate Service/dintryghed.dk samt for det engelske firma Companiesmadesimple.com.

Nominee Secretary

Certus Coporate Service: 180 €

EMEA Coporate Service/dintryghed.dk: *

Companiesmadesimple.com: 81€

Nominee Director

Certus Coporate Service: 1000 €

Companiesmadesimple.com: 323 €

Moms registrering

EMEA Coporate Service/dintryghed.dk: 750 €

Companiesmadesimple.com: 54 €

Hjælp til oprettelse af bankkonto

EMEA Coporate Service/dintryghed.dk: 650 €

Companiesmadesimple.com:  0 €

Adresseservice med videresendelse af post

Companiesmadesimple.com: 195 €

Stiftelse

Certus Coporate Service: 335 €

EMEA Coporate Service/dintryghed.dk: 2000 € (Bemærk at de med ovenfor markede * er indregnet her)

Companiesmadesimple.com: 27 -130 €  (afhænger af valgte tillægsydelser)

Der er ingen saglige argumenter for at det skal være forbundet med så mange flere omkostninger, at stifte et engelsk LTD gennem danske udbydere. For mig at se har Sheriffen af Nottingham fået et par danske filialer, der med overpriser og danskernes hang til at undgå beskatning, har funde sig et lukrtiv marked.

Henrik

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ja det er flot..
Skal jeg ikke ændre overskriften til deres firmanavne så den bliver fundet på søgninger på Google?

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:41

Martin Thorborg:

Ja det er flot..
Skal jeg ikke ændre overskriften til deres firmanavne så den bliver fundet på søgninger på Google?

Dbh Martin

Driller du! Her prøver jeg i de sidste dage at træde inden for dine etiske retningslinier  på amino i forhold til de omtalte firmaer!Big Smile

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:18

Ja du kan oprette det hele på companies house men hvis du ik har engelsk adresse er det alligevel ik muligt...

Desuden så kan det kun frarådes at arbejde igennem sådanne selskaber!!!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:48

Klovn:

Martin Thorborg:

Ja det er flot..

Dbh Martin

Driller du! Her prøver jeg i de sidste dage at træde inden for dine etiske retningslinier  på amino i forhold til de omtalte firmaer!Big Smile

Henrik

Hej HenriK

Nej da, jeg driller ikke. Du er da mere end velkommen til at vise hvad virksomheder tager i pris og sammeligne lige så tosset du vil.
Men kalder du dem svindlere og den salgs, så går der et par dage, så har jeg brev fra deres advokat og det har jeg bare ikke tid og råd til :-)

Dbh Martin

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:02

Det ligner en stor vaskemaskine med centrefure og fransk strygning.

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:56

Kære Henrik,

Hvis jeg må komme med en lille kritik først, så er det at du startede tråden med en lidt hård overskrift, inden du havde undersøgt sagen bredt og til bunds. Men det kan jo nås endnu : )  Jeg vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at bidrage med ekstra information.

---

Jeg mener det er vigtigt at man ser det som en samlet pakke når man skal sammenligne. Forstået på den måde at, man som "ikke Englænder", har brug for en samlet pakke for at kunne drage fordel af eks. et UK Ltd. Selskab. Det er altså ikke nok at fastslå at vi definerer de enkeltstående ydelser og priser lidt forskelligt fra udbyder til udbyder, når forskellen på den samlede pakke, er så utrolig lille.
Jeg mener, de fleste udbydere vil ligge på mellem 15-20.000 kr for en samlet UK pakke, hvor følgende services normalt indgår:

* Stiftelse inkl. stort kroner 10,- til selskabskapitalen
* Registreret adresse
* Postadresse med mail forwarding
* Lokal direktør (Utrolig vigtig for selskabets skattepligt - Ledelsens sæde)
* Bankkonto, Netbank (+ Kort) Dette kræver en del arbejde med ansøgninger, Kurér mv.
* Sekretær

Hertil kommer de årlige indberetninger, regnskab og bogføring, som man også sagtens kan tage bolden på selv, men min erfaring er at de fleste ønsker at koncentrere sig om deres forretning, og få ordnet alle detaljerne et samlet sted.

Du har helt ret i at det ikke er selskabskapitalen på lidt under 10 kroner, der gør den store forskel.
Du har også ret i at man selv kan bikse med det og tage fat i en engelsk udbyder, men i sidste ende er forskellen ærlig talt ikke så stor, hvis du husker på, at du også skal bruge en firma bankkonto, der skal udfyldes ansøgninger til banken med kontoåbning, netbank, kontokort mv. Du kunne jo sige det samme om advokater og revisorer i Danmark, for hvor meget arbejde er der i at stifte et ApS via Webreg?
Koster det penge, nej det er gratis, men er det så ensbetydende med at de skulle sælge ydelsen næsten gratis, nej vel?
Og hvis vi så gik ud fra at de også skulle åbne bankkonto, netbank, kontokortsansøgning, og der skulle medfølge et par fakturaskabeloner og standardkontraktskabeloner, er det så for meget at forlange mellem 15-20.000 Kr for denne samlede pakke??

Jeg kan dele med dig, at det kan tælles på to hænder, hvor mange gange jeg selv har solgt en enkeltstående ydelse som dem du henviser til i dit indlæg, så som kun en stiftelse, en adresse, en direktør osv.
Kunden vælger altid en samlet pakke, one line of contact, alt inkl. osv.
Hvis man ønsker at shoppe rundt og eksperimenterer, burde man gå i Aldi eller gøre det til sit hovederhverv at stifte og servicerer selskaber.
Det samme gælder jo bogføring, alle kunnde tage et kursus i bogholderi til husbehov, så man kunne spare sin bogholder, men spørgsmålet jeg ville stille var: "Er man lige så effektiv som en professionel bogholder"? "Interesserer man sig i virkeligheden for at bogfører"? "Kunne man bruge sin tid mere effektivt ved at tjene nogle penge ved sit hovederhverv, og så overlade bogholderiet til en professionel bogholder"? Og ikke mindst: "Ville det ikke også gøre een mere glad, ved at man ikke skulle slide med noget man ikke bryder sig om"????

Jeg respekterer at du ønsker debat om priser, hvilket er helt fint. Set i lyset af undertonen i din intro, ser du det så ikke som noget positivt, at en iværksætter, der sammen med sin advokat eller anden rådgiver, har konkluderet at han har behov for en fuld Engelsk tilstedeværelse til sin forretning, at han kan nøjes med at gå et sted hen og få det hele leveret. På denne måde undgår iværksætteren spildtid, og kan holde øjnene på bolden og det, som det i virkeligheden drejer sig om, nemlig at bygge sin forretning op - og få Succes med sin ide!!   : )

Mange venlige hilsner
Donny

PS: Hvis det drejer sig om at sammenligne priser, så er der ud over os selv, andre udbydere der burde sammenlignes med i samme undersøgelse, for at finde ud af hvor vi ligger ifølge landsgennemsnittet, ex.:

Dintryghed.dk / Emea Corporate Services
Ocra
KPMG
Offshore Consult / Scandicard
KGN
Certus
Bizsy
(Samt diverse advokater og revisorer)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:20

Kære Donny,

Kritik er altid velkommen. Amino er et debatforum så selvfølgelig er der en subjektiv undertone i mit indlæg. Jeg har ingen kommercielle interesser på Amino og debatter kun.

Overskriften var det sidste jeg skrev fordi priserne for Certus Coporate Service og DINTRYGHED.dk/ EMEA Corporate Services efter min opfattelse er ublu sammenlignet med det tilsvarende engelske Companies Made Simple.

Udgangspunktet for mit debatindlæg er ikke en kritik af jeres produkt. Mine indsigelser går alene på prisen. Hvorfor skal det være så dyrt at købe et engelsk Ltd gennem et dansk selskab fremfor et tilsvarende engelsk firma?

Det er også min opfattelse, at det er "pakkeløsningerne", der sælger. Ved at bruge den engelsk selskabsudbyder er det ikke tale om hverken at "shoppe rundt eller eksperimenterer". Det er præcist de samme ydelser som tilbydes hos eksempelvis Companies Made Simple, som man finder hos dig.  Forskellen er at det engelske selskab har gennemsigtighed i sine priser. For mig er spørgsmålet, hvorfor nogen vil betale 12 kr. for 1 liter mælk når een tilsvarende mælk kan købes for 5 kr.?

Et emne som jeg så slet ikke berørte i mit indlæg er de efterfølgende driftudgifter ved at have et Ltd. Der er de løbende udgifer til en lokal direktør (som jeg er enig med dig i er vigtig for selskabets skattepligt), de årlige indberetninger mv.  Der er det også markant dyrere hos Certus Coporate Service og DINTRYGHED.dk/ EMEA Corporate Services.

Mit indlæg er ikke tænkt som en kritik af Ltd som selskabsform . Tværtom synes jeg i lighed med dig, at det er positivt at iværksættere og andre forretningsdrivende, har et behov for at være fuld tilstede på det engelske marked eller for den sags skyld, at folk laver skatteplanlægning inden for lovgivningens rammer. Det er da ikke senere end i går at jeg på Amino i et andet spørgsmål pegede på et UK Ltd. som en løsningsmulighed i en anden problemstilling.

Udgangspunktet for dette indlæg er alene taget i Certus Coporate Service og DINTRYGHED.dk/ EMEA Corporate Services, da det er de 2 selskaber, som oftest dukker op i forhold til mine berøringsflader. For retfærdighedens skyld vil jeg gerne medgive dig i at priserne for UK pakker formentlig ligger mellem  15.000 - 20.000 kr.

Med venlig hilsen

Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)