Kære Henrik,
Hvis jeg må komme med en lille kritik først, så er det at du startede tråden med en lidt hård overskrift, inden du havde undersøgt sagen bredt og til bunds. Men det kan jo nås endnu : ) Jeg vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at bidrage med ekstra information.
---
Jeg mener det er vigtigt at man ser det som en samlet pakke når man skal sammenligne. Forstået på den måde at, man som "ikke Englænder", har brug for en samlet pakke for at kunne drage fordel af eks. et UK Ltd. Selskab. Det er altså ikke nok at fastslå at vi definerer de enkeltstående ydelser og priser lidt forskelligt fra udbyder til udbyder, når forskellen på den samlede pakke, er så utrolig lille.
Jeg mener, de fleste udbydere vil ligge på mellem 15-20.000 kr for en samlet UK pakke, hvor følgende services normalt indgår:
* Stiftelse inkl. stort kroner 10,- til selskabskapitalen
* Registreret adresse
* Postadresse med mail forwarding
* Lokal direktør (Utrolig vigtig for selskabets skattepligt - Ledelsens sæde)
* Bankkonto, Netbank (+ Kort) Dette kræver en del arbejde med ansøgninger, Kurér mv.
* Sekretær
Hertil kommer de årlige indberetninger, regnskab og bogføring, som man også sagtens kan tage bolden på selv, men min erfaring er at de fleste ønsker at koncentrere sig om deres forretning, og få ordnet alle detaljerne et samlet sted.
Du har helt ret i at det ikke er selskabskapitalen på lidt under 10 kroner, der gør den store forskel.
Du har også ret i at man selv kan bikse med det og tage fat i en engelsk udbyder, men i sidste ende er forskellen ærlig talt ikke så stor, hvis du husker på, at du også skal bruge en firma bankkonto, der skal udfyldes ansøgninger til banken med kontoåbning, netbank, kontokort mv. Du kunne jo sige det samme om advokater og revisorer i Danmark, for hvor meget arbejde er der i at stifte et ApS via Webreg?
Koster det penge, nej det er gratis, men er det så ensbetydende med at de skulle sælge ydelsen næsten gratis, nej vel?
Og hvis vi så gik ud fra at de også skulle åbne bankkonto, netbank, kontokortsansøgning, og der skulle medfølge et par fakturaskabeloner og standardkontraktskabeloner, er det så for meget at forlange mellem 15-20.000 Kr for denne samlede pakke??
Jeg kan dele med dig, at det kan tælles på to hænder, hvor mange gange jeg selv har solgt en enkeltstående ydelse som dem du henviser til i dit indlæg, så som kun en stiftelse, en adresse, en direktør osv.
Kunden vælger altid en samlet pakke, one line of contact, alt inkl. osv.
Hvis man ønsker at shoppe rundt og eksperimenterer, burde man gå i Aldi eller gøre det til sit hovederhverv at stifte og servicerer selskaber.
Det samme gælder jo bogføring, alle kunnde tage et kursus i bogholderi til husbehov, så man kunne spare sin bogholder, men spørgsmålet jeg ville stille var: "Er man lige så effektiv som en professionel bogholder"? "Interesserer man sig i virkeligheden for at bogfører"? "Kunne man bruge sin tid mere effektivt ved at tjene nogle penge ved sit hovederhverv, og så overlade bogholderiet til en professionel bogholder"? Og ikke mindst: "Ville det ikke også gøre een mere glad, ved at man ikke skulle slide med noget man ikke bryder sig om"????
Jeg respekterer at du ønsker debat om priser, hvilket er helt fint. Set i lyset af undertonen i din intro, ser du det så ikke som noget positivt, at en iværksætter, der sammen med sin advokat eller anden rådgiver, har konkluderet at han har behov for en fuld Engelsk tilstedeværelse til sin forretning, at han kan nøjes med at gå et sted hen og få det hele leveret. På denne måde undgår iværksætteren spildtid, og kan holde øjnene på bolden og det, som det i virkeligheden drejer sig om, nemlig at bygge sin forretning op - og få Succes med sin ide!! : )
Mange venlige hilsner
Donny
PS: Hvis det drejer sig om at sammenligne priser, så er der ud over os selv, andre udbydere der burde sammenlignes med i samme undersøgelse, for at finde ud af hvor vi ligger ifølge landsgennemsnittet, ex.:
Dintryghed.dk / Emea Corporate Services
Ocra
KPMG
Offshore Consult / Scandicard
KGN
Certus
Bizsy
(Samt diverse advokater og revisorer)