Jeg har selv tænkt på en sådan forretningsidé. Men det ville være rart om nogle andre lavede den...
Selvom jeg kommercielt set er en del af det unge segment og derved ikke fysisk er forhindret i at handle, ville jeg super gerne gøre brug af en sådan ydelse, da jeg ofte har for travlt til at handle ind. Men jeg tror du ville gøre klogt i også at tænke åbningstider ind i konceptet.
Hvordan vil du få det til at hænge sammen økonomisk.
... og alle de problemer, der følger med.
Hvis der går 2½ time, så kan Fru jensen ikke nå sin frisørtid - og du er blevet forsinket, fordi alle dine leverancemodtagere bor på 5. sal.
Den frosne kylling er begyndt at tø - du må erstatte, fordi du ikke har overholdt tiden. Så er der alle dørtelefonerne - gamle mennesker, der ikke tør åbne for fremmede mænd!! - Det ku' jo være et hjemmerøveri! Og hvor skal din chauffør parkere, når der er stopforbud foran døren, og han skal op på 5. sal - måske er der så mange varer, at han skal løbe 2 gange.
Hvis du skal have det til at hænge sammen økonomisk, så tror jeg gebyret bliver for stort til, at nogen vil betale for det.
Jeg kunne forestille mig at mange godt kunne tænke sig servicen - det det typisk kommer an på er jo prisen for ydelsen - samt at man kan stole på at varene der vælges ud er gode (specielt vedr. frugt, grønt og kødvare). ISO prøvede for nogle år siden og fejlede, men der er da et par online supermarkeder nu - men det er jo typisk levering næste dag.
Et sted man kunne starte kunne jo evt. være at tilbyde en firmaordning - sådan at ens indkøb bliver leveret til ens firma. Så kan du skære ned på transportprisen ved der forhåbenligt er flere kunder på samme adresse :)
held og lykke jesper
Jeg var indirekte involdveret i den kørsel med ISO´s vare, som ekstra vognmand hos Lokaltans ApS der stod for opgaven, hold da op det var hårdt arbejde, øl og vand op på 5 sal dagen lang, det kan knække selv den mest motiveret medarbejder. Den pris vi fik for det var en ren slavebetaling, men da jeg haved andre velbetalte opgaver for Lokaltrans gik det hele op i en samlet ok pris, men kun kørsel med vare gemmen ISO det kunne ikke løbe rundt på en fornuftig måde.
ISO trak sig, Lokaltrans ApS gik konkurs, jeg tabte en røvfuld penge på det. Husk på at mange fødevare grossister yder dag til dag service, så det er klart forglemmelserne man skal statse på at køre med, men jeg tror ærligt talt ikke du kan får en stor forretning ud af dette. Dog kan jeg godt lide grundtankerne i din ide.
PS: Der er i dag krav om alle fødevare der transportres af erhverv skal forgå i kølebiler, en Toyota Hiace Cooling van er et godt bud til en vogn der magter denne opgave. At sætte en 18 årig til at køre en kølebil til 350.000 kroner er nok ikke lige det jeg ville gøre, men det er jo dit valg.
Synes det lyder som en meget god ide på du har fået, men du skal huske du skal have en varevogn med køler i.
Du må nemlig ikke transportere fødevare uden.
Så spørgsmålet om du kan gøre det billigt nok til man er interesseret i dag?
Hvis du nu skal brude en ½ time pr. kunde og så skal veje den op mod en time løn kan det hurtigt blive dyrt for dig eller kunden?
Man vil heller ikke have vare der bliver for gammel i overmorgen?
Der er mange ting, men hvis man f.eks. kan finde et sted hvor man kan få nogle billig vare og sælge dem til lidt mere + tjene lidt på fragt, så kan det godt være man kan holde den kørende.
Jeg har selv tænkt på en sådan forretningsidé. Men det ville være rart om nogle andre lavede den...
Selvom jeg kommercielt set er en del af det unge segment og derved ikke fysisk er forhindret i at handle, ville jeg super gerne gøre brug af en sådan ydelse, da jeg ofte har for travlt til at handle ind. Men jeg tror du ville gøre klogt i også at tænke åbningstider ind i konceptet.
Jeg syntes ideen som du siger er god. Men jeg tror desværre at det er et meget omfattende projekt, og kan koste mig en hel del penge. Jeg ville også gerne lufte ideen, og høre de negative sider.
Jeg var indirekte involdveret i den kørsel med ISO´s vare, som ekstra vognmand hos Lokaltans ApS der stod for opgaven, hold da op det var hårdt arbejde, øl og vand op på 5 sal dagen lang, det kan knække selv den mest motiveret medarbejder. Den pris vi fik for det var en ren slavebetaling, men da jeg haved andre velbetalte opgaver for Lokaltrans gik det hele op i en samlet ok pris, men kun kørsel med vare gemmen ISO det kunne ikke løbe rundt på en fornuftig måde.
ISO trak sig, Lokaltrans ApS gik konkurs, jeg tabte en røvfuld penge på det. Husk på at mange fødevare grossister yder dag til dag service, så det er klart forglemmelserne man skal statse på at køre med, men jeg tror ærligt talt ikke du kan får en stor forretning ud af dette. Dog kan jeg godt lide grundtankerne i din ide.
Hvis jeg nogensinde skulle lave ideen kræver det også et _MASSIVT_ samarbejde med de forskellige supermarkeder. Tror samtidig også at hvis jeg satsede på forglemmelserne, ville markede måske blive for indskrænket og småt?