Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. Kunde der nægter at betale sin regning.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Vi skal bruge lidt hjælp til en kunde som ikke er meget for at betale hans regning.

En kammerat og mig stiftede i december 2008 en tømrer virksomhed, og har haft 6 - 8 små jobs for en anden virksomhed, der har på intet tidspunkt været problemer med at få pengene. Kunden kom til os da han gerne ville have revet et gammelt køkken + en væg ned for så at få sat nyt køkken op, dette valgte vi naturligvis og sige ja til og vi gav et tilbud der lød på 20.000 kr. eks. moms og matrialer. Vi var så ikke færdige til tiden og valgte at give et prisafslag på 6000 kr. + et gratis gips loft hvor han kun betalte matrialer. Nu står vi og har afleveret nøglerne til lejligheden og nu vil kunden ikke betale de sidste penge, han fik en del faktura for ikke så lang tid siden som han har betalte, vi fik idag flg, sms fra kunden efter at have rykket for pengene over en sms da vi ikke kunne komme i kontakt  med kunden på anden vis, sms beskeden lyder sådan :

Kære XXXX
I skal nok få pegene. men man kan ikke sige at projektet har været rettidighed - jeg kunne fx. vægle at betale løbende over de næste par måneder og så sige undskyld til sidst og måske lade være med at betale de sidste 5000 kr.
Vh XXXXX

Problemet er at da det hele skulle gå så stærkt, så har vi intet på skrift om aftalen omkring de 20.000 kr. eks moms og matrialer. Hans betalings frist er allerede overskredet med en uge og vi har nogle regninger vi også skal betale, så derfor kunne vi godt tænke os de penge så hurtigt som muligt.. ;)

Mest af alt har jeg lyst til at tage ud til kunden og tæve ham, men dette nytter jo ikke noget, hvad skal vi gøre i denne situation.?

Man må sige vi har lært en del af denne oplevelse...

Fra Odense SV
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Det er en kedelig sag, og kedelige penge at miste.

Men reglen er vel, at man ALTID skal huske at få det på skrift - ligemeget om det er en bestilling på 1000 kr. eller 100.000 kr. Det er sure penge, at miste ligemeget hvor mange man snakker om.

Og ja, man får helt lyst til at tage ud og banke ham, men som du siger så nytter det ingenting.

Mvh

Martin

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er rigtig sure penge, og tror nu nok at vi skal huske at få det på skrift næste gang, for gidder sq ikke det her bøvl næste gang.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

har bare ET spørgsmål . hvorfor vil han ikke betale.? tidsfristen overskredet har i jo så rigeligt kompenseret for må man sige.

er det bare for di han "driller" eller VIL HAN IKKE BETALE

indtil videre slå koldt vand i blodet. jeg tror han betaler,

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fremsend den først rykker...:)

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun give Koluda byg ret. Fremsend rykker. Og sæt jer ind i rykker proceduren. Så i ved præcist hvad i skal fortage jer i sådan en situation i fremtiden.

Denne procedure er ret vigtig. Evt. snak med en advokat om det. "ikke for at jeg mener i skal have en advokat til at drive det skyldige ind". 

Ellers god vind. :)

/Madsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Når i intet har på skrift har han vel heller ikke ? (med hensyn til afleveringsdato mm.)

må sige det er et pænt nedslag i har givet i prisen pga. arbejdet ikke blev færdigt til tiden.

han skal nok betale, ellers frem med den første rykker...

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

astroman :
ja vi mener bestemt os at have kompenseret rigeligt for den sene aflevering, jeg håber du har ret i at han betaler... hvorfor han ikke vil betale kan jeg ikke finde ud af, hans telefon er altid slukket, svare ikke på mails osv.

Koludabyg :
Er printet ud nu, bliver sendt som det første imorgen. :)

Madsen :
Jammen det må vi jo lige få sat os ind i til en anden gang, forhåbentlig betaler han når rykkeren kommer. :)

Johnny:
Nej det kan der selvfølgelig være noget om ;) den havde jeg ik lige tænkt på midt i mit arrigskab.. ;)

Ja det er et stort nedslag i prisen, men det var for ligesom at vise lidt goodwill fra vores side, da han har skaffet os de 8 - 10 mindre opgaver, og det var meningen at vi fast skulle producere det produkt som han sælger.

Fra Virum
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Som i allerede har erfaret havde det været en god idé at have haft jeres aftale på skrift. Juridisk er en mundtlig aftale ligeså god som en skriftlig, men den mundtlige er af gode grunde svær at dokumentere.

I den beskrevet situation er den eneste rigtige fremgangs måde at sende ham først én rykker, derefter en mere og tilsidst videregive sagen til inkasso.

 Det forholdsvis lille beløb taget i betragtning, er i måske bedre tjent med at, sluge kammelen og afskrive jeres tab end at sende den til inkasso (idet dette ikke er gratis). Lad det så være jeres lidt dyre lærepenge, så I i fremtiden får lavet et ordentligt aftalegrundlag. (og så vær glad for at beløbet ikke var større.)

 I havde iøvrigt ikke behøvet at give ham et afslag i prisen. Jeg syntes det var flot gjort af jer, det er god service når nu i ikke kunne overholde jeres tidsfrist (hvilket tilgengæld ikke er særlig god service).

 

Jeg har et par håndværksmestre i mit netværk, og de vedligger altid Dansk Byggeris Standard Forbehold når de fremsender deres tilbud:

http://www.danskbyggeri.dk/C1257228004A0004/0/7BB8090809F2CB08C125744F0038626A/$FILE/standardforbehold_AB_maj08_DK.pdf

I den står der bla. at AB 92 skal ligge til grund for aftalen.

http://www.udbudsportalen.dk/data_udbud/1595062/AB92.pdf

 Hvis i ikke allerede kender de nævnte dokumenter, så læs dem og få jer et overblik.

 

Venlig hilsen

Jacob

Arkitektur, for din skyld.

www.norlingandersen.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

"Det forholdsvis lille beløb taget i betragtning, er i måske bedre tjent med at, sluge kammelen"

Der er jeg så dybt uenig, da de har givet en service der ligger langt over AB92

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)