Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online aggregator

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der en ordentlig online aggregator? Jeg har prøvet bloglines.com og feedshow.com men ingen af dem tilbyder rigtigt funktionalitet ud over at at samle feeds ind.

Næste spørgsmål: Er der andre end mig der kunne tænke sig en service som hentede dine favorit feeds - også mens du ikke er online og som kan kæde feedne sammen i forhold til indholdet. eller som kan samle artikler fra forskellige feeds i lister på emneord osv.

eks. hvis jeg abonere på et af politikens feeds og finder en artikkel interessant så skal aggregatoren selv foreslå andre artikler i de feeds jeg abonere på.

 

Findes det i forvejen?

MvhKen.

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke til markedet for RSS-aggregatorer. Jeg tror heller ikke, der er mange, der bruger den slags med mindre det er indbygget i noget, som folk bruger i forvejen (f.eks. browser, startside, facebook, whatever...)

Ken:
eks. hvis jeg abonere på et af politikens feeds og finder en artikkel interessant så skal aggregatoren selv foreslå andre artikler i de feeds jeg abonere på.

RSS feeds indeholder jo som regel kun de sidste 10-20 artikler fra sitet, så med mindre aggregatoren gemmer feedet i en database, er der ikke meget at søge i. Med hensyn til søgning kan man jo også lige så godt søge direkte på det site, som udgiver feedet frem for at gemme deres feed og søge i det.

Tilmeldt 15. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille fritidssite/beta-site, der indsamler feeds og kategoriserer dem, der faktisk også viser relatede feeds efter taksonomi og artiklernes relevans..

Du kan kigger her  www.yourfeeder.dk hvis det skulle have interesse.

Sitet ligger pt. på en rimelig sløv server, men planlægger at skifte snarest muligt Smile

 

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

nru:

Jeg har et lille fritidssite/beta-site, der indsamler feeds og kategoriserer dem,

 

Det ser godt ud, men der har jeg ikke selv mulighed for at styre hvilke feeds der kigge i og heller ikke at oprette statiske søgninger som laver lister ud fra mine søgekriterier.

 

RSS feeds indeholder jo som regel kun de sidste 10-20 artikler fra sitet, så med mindre aggregatoren gemmer feedet i en database, er der ikke meget at søge i.

Aggregatoren skal naturligvis gemme alle artikler fra de feed man abonere på.

 Med hensyn til søgning kan man jo også lige så godt søge direkte på det site, som udgiver feedet frem for at gemme deres feed og søge i det.

Ikke hvis jeg har 15 nyhedskilder og 3 blogs jeg gerne skal følge med i på daglig basis. Det er netop formålet med en aggregator - at samle oplysningerne.

 

Er der andre der har nogen bud? ellers må man jo selv til kodeapparatet :o)

 

Mvh Ken

Tilmeldt 15. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken:
Det ser godt ud, men der har jeg ikke selv mulighed for at styre hvilke feeds der kigge i og heller ikke at oprette statiske søgninger som laver lister ud fra mine søgekriterier.

Det er fordi jeg har blokeret adgangen.

Siden er opbygget med at du selv kan vælge via en personlig menu hvilke feeds du vil abonnere på udfra de feeds der ligger i databasen fordelt på kategorier, feed sources eller feeds fra andre brugere. Yderligere har du mulighed for selv at tilføje dine egne feeds opdelt i kategorier.

Desuden er der en bookmark funktion, hvor du kan gemme de feeds du synes er spændende.

Jeg havde for noget tid siden store planer for siden, men lige pludselig fik vi travlt med andre projekter, og yourfeeder er blev nedprioriteret for en tid.

Men det kunne da godt være vi skal lidt igang igen, siden har da trods alt opsamlet over 100.000 feeds indtil videre Smile

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken,

Jeg er en lille smule ude på tynd is her - men jeg bruger Windows Live Mail og den har en Feeds funktion. Jeg har dog aldrig brugt den selv, men du kan tilmelde dig feeds og så samler den sammen og gemmer i et Ulæste Feeds felt, så du har dem samlet. Det eneste, som jeg tror den kræver er, at du er online, så Live Mail selv henter feeds'ene løbende, som de dukker op på nettet.

Som sagt ovenfor, det er kun et bud på en mulig løsning. Aner ikke om det forholder sig sådan.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indtil videre brugt outlook og det funger ikke for mig. Det tager for lang tid at screene om der er noget der er interessant. Der kan sikkert opsættes filtre - men jeg tror ikke hverken live mail eller outlook kan kæde artikler sammen på tværs af feeds.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)