Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forum software

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at starte et fagligt forum, der skal være åben for alle med interesse for emnet, jeg har tænk mig at det skal financieres af Adsense annoncer.

Der må være noget på dette forum der har en mening om Ideal Sceince og andre pakker, jeg har også fundet nogle freeware pakker men hvilke er værd at undersøge?

Er der skjulte huller som man let falder i når man starter et forum op?

Forslag til hvordan man kommer op på den kritiske masse af brugere og hvor mange er det?

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 13:58
Jeg vil helt sikkert anbefale vBulletin (http://www.vbulletin.com) som er et af de mest anvendte messageboards på markedet og prisen er kun 160$ - der findes et hav af ekstra funktioner som med tiden kan tilkøbes hvis standard opsætningen ikke rækker. Du kan se et eksempel på brugen af det på dansk her: http://www.sidelinien.dk/

Erfaringsmæssigt så skal man passe på med at sprede debatten udover alt for mange kategorier i starten, da debatten hurtigt kommer til at se sløv ud med kun få daglige indlæg. Med hensyn til den kritiske masse, så kan en stor håndfuld daglige brugere sagtens holde gang i et debatforum.

Debatfora kan godt være meget tunge at få i gang, men start med selv at være super aktiv ved at svare på alle nye indlæg, oprette nye indlæg som opfordrer til debat og opret evt. indlæg med henvisninger til diverse nyheder omkring emnet med din egen vinkel/kommentar tilknyttet.

/askhoej

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 14:18
Jeg bruger Web Wiz Forums til www.ciscoforum.dk

Hvordan man får en god brugermasse ved jg ikke, det kæmper jeg selv med. Nu har jeg været i gang ½-3/4 år uden nogen former for reklame af siden og jeg har da fået sølle 75 brugere og der er så småt ved at komme gang i foraet.

mvh

Henrik

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 14:30
Man kan også altid anbefale http://www.phpbb.com

Jeg kender dog kun til den som bruger, men der fungere den rigtig godt.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:37
phpBB er kendt for at have haft en masse sikkerhedshuller, så man skal være meget opmærksom på at holde den opdateret, der har så vidt jeg husker også været orme der gik direkte efter den, med en masse rod til følge.

Men sådan er det jo med det meste software som mange bruger, der findes ofte mange huller.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 16:17
Jeg vil ikke anbefale phpbb.. havde den selv på et tidspunkt.. men en enkelt opdatering smuttede.. og vups.. den blev straks hacket! Og det er altså ret surt og giver ikke et godt image at siden er overklistret med hackeres autograf.

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:27
Tak for alle jeres svar og hints.

jeg tror jeg vil gå efter den der vBulletin.  

hvis FCK fans kan finde ud af det så må det være nemt

Nej jeg synes faktisk at der der godt og overskueligt ud, der er vist rigeligt med funktionalitet i forhold til min kapacitet.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 23:27
Hejsa

Sikkerheden i phpbb2 er der i og for sig ikke så meget galt i.

Ofte er det som i selv skriver fordi i som admins glemmer at opdatere jeres forums.

Jeg har nu brugt dette integreret i postnuke i ca. 3 år uden problemer.

Andre sider er blevet hacket, men det er simpelthen fordi de har overset det simpel element, at opdatere deres sider.

Og når du ikke opdaterer dit forum, er du altid udsat for hacking når der kommer nye exploits, som det hedder med et fint ord.

Vil man ikke opdatere software, skal man ikke have sig et forum, da der på et eller andet tidspunkt sker, at man skal køre opdateringer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)