Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords el. Bannere?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er igang med at starte en lille virksomhed, og skal snart til at søsætte markedsførings kampagne.
 
Efter at have undersøgt markedet er jeg kommet frem til, at det billigste (og mest effektive?) vist er en internet kampagne. Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg bedst skyder markedsførings budgettet af!
 
Jeg har fundet en amerikansk hjemmside, der appalerer direkte til min forventede kernekundegruppe. De skal have 5000$ for 1 mio. banner visninger over ca. 1 måned. De stillede garanti for mindst 5000 clickthroughs. Den garanti er blevet fjernet efter et ejerskifte, men de siger stadig at de har et gennemsnitligt bannerklik på ca. ½%, hvilket jo er 5000.
Jeg er lidt bekymret over den fjernede garanti, der fungerede sålades at hvis der ikke havde været de lovede 5000 klik efter 1 mio visninger, ville banneret fortsætte til dette minimum var opnået.
 
Jeg har ladet mig fortælle at ½% er et meget normalt gennemsnit for klik på banner-reklamer. Ved nogen om det er korrekt?
 
Den anden mulighed er en Google AdWords kampagne.
Jeg har fået kontakt med firmaet "Notabene", der kan tilbyde en kampagne på Google og MSN, hvor de tilbyder en garanti på 10.000 besøgende. Typisk inden for en periode på 6-24 måneder. Prisen er 30.000,- DKr.
 
Jeg har ikke vildt godt styr på den måde AdWords fungerer, men så vidt jeg har forstået er det søgeord, der bliver udbudt i en auktionslignende budrunde. Her kan man så betale mere eller mindre for en god placering?
 
Det jeg ikke helt forstår ved Notabene´s tilbud er at de kan garantere et vist antal besøgende ud fra denne model. Det er jo 3 kr pr. klik. Hvordan kan de eksempelvis holde prisen nede pr. klik?
 
Endelig kan jeg jeg ved en gennemlæsning af dette forum, se at mange af jer fint kan klare at administrere AdWords selv, hvilket jo alt andet lige må være billigere. Notabene tilbyder samtidig en analyse og søgemaskine optimering i forbindelse med kampagnen. Det er klart at de har en masse erfaring med at føre en sådan kampagne, men er det mon den ekstra omkostning værd?
 
Med den nuværende Dollar kurs er prisen for de 2 muligheder jo nærmest ens, men hvad er bedst?
 
Hvis der sidder nogen derude, som har erfaringer/meninger om Banner-reklamer vs AdWords er jeg meget interesseret i at høre fra jer.
 
Og hvis der er nogen der har erfaringer med Notabene (gode som dårlige), eller andre lignende firmaer er jeg også interesseret.
 
mvh
Kim Nielsen
Så-småt-igang/værk-sætter....   
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Jeg bliver lidt nervøs, når jeg ser, at du bl.a. skriver "Efter at have undersøgt markedet er jeg kommet frem til, at det billigste (og mest effektive?) vist er en internet kampagne. Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg bedst skyder markedsførings budgettet af!"
 
Du lyder ikke helt sikker på, om det er det rigtige at gøre...
 
Jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere om dit produkt/service samt målgruppe, da det jo er essentielle ting at gøre sig selv og os meddebattører klart, inden vi kan vurdere potentialet og hvilke markedsføringsform og media, du skal satse på.
 
Umiddelbart lyder det amerikanske tilbud ikke specielt attraktivt. Men det bør ikke være prisen og antal klik der afgør, hvor du bruger pengene. Du bør i stedet vælge den løsning, der rammer din målgruppe bedst muligt og giver det største estimerede udbytte. For en iværksætter på det stadie, du er på nu, handler det hele jo om salg - hvor mange varer, du kan få afsat hurtigst muligt :-)
 
Men lad os da høre lidt mere...lyder spændende!
 
Mvh Jesper
 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Tak for dit indlæg. Jeg sender dig lige en mail... Håber der er OK.
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.
Bare ok - du sender den bare til info@ad-mission.dk
Du er også velkommen til at ringe på 75927773, hvis du hellere vil det.
Mvh Jesper
 
 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)