Hej med jer Jeg har websiden http://www.billigtisverige.dk og jeg har adsense annoncer på min side, som jeg tjener (lidt) penge på og det er fint nok. Siden er baseret på en Wordpress skabelon og jeg overvejer nu at sælge annoncer, fordi der er flere svenske virksomheder som har henvendt sig og vil lave annoncering. Det er kommet lidt bag på mig, at siden allerede nu har fået denne succes og med flere hundrede daglige klik. I gennemsnittet kikkes der på lidt over 5 sider og der klikkes ud på mange af de links jeg skriver om. Hvordan skal jeg opbygge mit salgssystem? Og hvordan sikre jeg at både jeg og mine annoncører får en win win situation:-) Jeg har overvejet at tilbyde 3 pakker. Pakke 1. Basis pakken består af et logo på den emneside der er relevant (Butikscentre tilbydes en bannerannonce der står på 1. siden med butikscentre). Pakke 2. Som ovenstående, men her får de også deres egen side med tekst om butikscentret. Pakke 3. Som de to ovenstående, men her får de også et logo i højre side. Hvordan skal jeg prissætte dette? Hvordan gør jeg hvis det evt. bliver pr. visning af banner og pr. klik. til deres side? Det kunne være fedt at få lidt input til dette og hvis I eventuelt selv har modtaget annonce tilbud og har lyst til at sende dem til mig, som inspiration må I meget gerne gøre det. Min mail er kim1000@gmail.com På forhånd tak for input. Dbh Kim |
Hej Kim
Ved ikke om det som sådan er den her slags løsning du søger, men det svenske firma Adicate har opbygget en ret fornuftig løsning, med et system hvor du kan sælge annoceplads per time til x antal kroner. Servicen benyttes vist ikke af nogle danske sider endnu, men svenske, norske og amerikanske sider bruger siden/servicen. Blandt andet den populære svenske blog Blondinbella.
Se eventuelt her...
Håber du finder ud af noget...