Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette virksomhed i udlandet ,og sælge i DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ville høre om det er muligt, at oprette en virksomhed i et andet EU-land for så, at sælge sine produkter i DK?

2. Hvilke muligheder har man, hvis man vil sælge varer som har særlige afgifter i DK (biler, cigaretter mm.), men ikke i det land som man vil oprette virksomheden i?

Mvh
Benjamin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:49

Ravenholt:
1. Ville høre om det er muligt, at oprette en virksomhed i et andet EU-land for så, at sælge sine produkter i DK?

Ja det er muligt. Du skal lade dig momsregistrere via lokal repræsentant eller direkte ved SKAT Tønder. Du skal bruge blanket 40.110 (hvis du søger på SKAT's hjemmeside. - Nej jeg kan dem ikke udenaf - men har lige hentet en til migselv)

Ravenholt:
Hvilke muligheder har man, hvis man vil sælge varer som har særlige afgifter i DK (biler, cigaretter mm.), men ikke i det land som man vil oprette virksomheden i?

Så skal du i Danmark registreres for de pågældende punktafgifter.

Bemærk at der for virksomheder i udlandet ikke er nogen mindstegrænse for momsregistrering på 50.000 DKK over en periode på 12 måneder. Her tæller taksametret for før første salg.

Henrik

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:54

Klovn:

Ravenholt:

Ja det er muligt. Du skal lade dig momsregistrere via lokal repræsentant eller direkte ved SKAT Tønder. Du skal bruge blanket 40.110 (hvis du søger på SKAT's hjemmeside. - Nej jeg kan dem ikke udenaf - men har lige hentet en til migselv)

Henrik, er det ikke muligt at omgåes dette, hvis man sælger direkte til kunden og de selv står som importør? Evt. kan man få sin speditør til at stå for det.

Mvh,
Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:01

Michael:

Klovn:

Ravenholt:

Henrik, er det ikke muligt at omgåes dette, hvis man sælger direkte til kunden og de selv står som importør? Evt. kan man få sin speditør til at stå for det.

Mvh,
Michael

I det tilfælde er det kunden som står som importør og det kræver blot at man lader sig registrere i det land hvor man flytter hen.

Mit svar tog udgangspunkt i det tilfælde hvor man ville lave en virksomhed i udlandet og så sælge sine vare direkte på det danske marked.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 22:03

OK, så er vi enige.

Ville være skidt at finde ud af, at man har brudt gældende lovgivning :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)