Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bordskåner design sælges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg kom vist lige til at skrive dette indlæd under et forkert emne. Admin må gerne slette det under Generel Iværksættersnak- hvis det generer... Jeg opdagede lige, at dette emne passede bedre... beklager ulejligheden.

Jeg har designet en bordskåner, som er lidt usædvanlig i sit motiv og som kan blive til to bordskånere med hver deres motiv i en håndevending.
Jeg synes selv den er flot og sjov, og kunne også godt have tænkt mig at købe den, hvis den var i f.eks. IKEA.
Men nu er den jo bare hjemme hos mig i en prototype-udgave, og jeg ville blive vildt glad, hvis jeg kunne sælge ideen/designet til nogen? For jeg orker ikke selv at tage mig af hele produktions-processen og investeringen osv.

Så skriv meget gerne hvis du er interesseret i at købe ideen/designet... :)

Men hvordan gør jeg?
Hvordan ved jeg om der er et marked for det?
Hvem kunne evt. være interesserede i at købe sådan et design?
Hvordan kontakter man dem, hvem skal man kontakte?
Hvordan sikrer jeg, at hvis jeg viser den til nogen, at de så siger: "Det er ikke en god idé", og næste gang man besøger butikken ligger den til salg i vinduet... Findes der en slags standardkontrakt, som potentielle kunder kan skrive under på, så jeg stadig beholder rettighederne, eller skal den patenteres først?
Hvad skal prisen være på at sælge ideen/designet?
Kan prisen være royalties? Eller skal jeg vælge et beløb og fraskrive mig alle rettigheder - iså fald, hvad ville sådan et beløb måske være? Hvordan kan jeg fastsætte sådan et beløb?

Det er mange spørgsmål, men måske er alle spørgsmål ikke lige vigtige - jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte og slutte lige nu... Men jeg går og gemmer på en bordskåner, som jeg end ikke vil bruge fordi det er en prototype og den skal blive ved med at være "pæn"... Nu må det være slut, der skal handling på...

Jeg håber meget på, at der er nogen derude, der kan give gode råd.

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:26

Hej.

www.dkpto.dk finder du en IP-børs hvor rettigheder kan købes og sælges. Du skal dog være opmærksom på at hvis du ikke har registreret din design-ret, vil du kun have en uregistreret designret i 3 år fra designet første gang blev vist.

Dette betyder naturligvis at prisen ikke kan blive så høj som hvis designet var regsitreret.

Mvh Jakob

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 10:36

Okay... Det lyder interessant.

Men jeg er faktisk blevet kontaktet af én som gerne vil være pertner med mig, og som måske kan sælge denne bordskåner for os. :)

men ellers vil jeg da lige have dit tip i baghovedet. :)

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:33

Hej

Ser lige dit indlæg nu.

Jeg tænker at du kan lægge dit design til salg på www.ip-marketplace.dk

Det er gratis og det kan da ligeså godt ligge der som i din skuffe. Måske har du allerede fået hjælp, ellers skriv igen, jeg kan vist godt besvare mange af dine spørgsmål. Eller ring til Patent- og Varemærkestyrelsens servicetelefon på 4350 8301. De kan også svare på mange af dine spørgsmål.

God sommer fra Anette

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 21:08

Hej Anette.

mange tak fordi du bringer min gamle tråd til live igen.

Nej, der er ikke sket så meget siden sidst... Der har dog været én, der var interesseret, men han vendte aldrig tilbage.
Jeg vil prøve at undersøge det site, du anbefaler. Ved du, om jeg så stadig har copyright på designet, jeg har ikke beskyttet det på nogen måde - endnu. Derfor ligger det også bare i skuffen - som sagt...

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:48
Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 15:54

Hovsa.. du var røget i mit spamfilter. :)

Takl for linket. Det var meget brugbart. Jeg har også hørt det der med 1 års løbetid før. jeg var dog ikke klar over at det ville koste noget?? Selvom 500 kr måske ikke er alverden...

jeg overvejer at få det beskyttet til det næste iværk, så kan jeg evt vise det frem på messen og se om der kommer bid...

Igen, tak for de gode råd! :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)