Jeg er 15 år har en webshop med produkter, men hvad skal man betale af afgifter osv.
Jeg skal betale 8% arbejdsmarkedbidrag som jeg oplyser til skat, men så er der ikke mere jeg skal betale vel? kommer til at tjene under 50.000kr så ingen moms.
Og så skal jeg ikke oprette noget firma hvis følgende vel?
Dette er ikke helt korrekt, kun hvis du ingen udgifter har overhovedet.
For at gøre det simpelt, ser regnestykket sådan her ud:
Indtægter - Udgifter _________ Resultat
Det er resultatet du skal betale skat af.
Sælger du f.eks. 200 bøtter voks á 100kr, har du altså en indtægt på 20.000kr. Men har du samtidig udgifter på 2.000kr til webshop m.v. så er regnestykket således
20000 - 2000 _____ 18000
Altså har du et resultat på 18.000, som er det beløb du skal betale skat af. Det vil sige du ca. efter skat kommer til at have 9000kr til dig selv.
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
Dette er ikke helt korrekt, kun hvis du ingen udgifter har overhovedet.
For at gøre det simpelt, ser regnestykket sådan her ud:
Indtægter - Udgifter _________ Resultat
Det er resultatet du skal betale skat af.
Sælger du f.eks. 200 bøtter voks á 100kr, har du altså en indtægt på 20.000kr. Men har du samtidig udgifter på 2.000kr til webshop m.v. så er regnestykket således
20000 - 2000 _____ 18000
Altså har du et resultat på 18.000, som er det beløb du skal betale skat af. Det vil sige du ca. efter skat kommer til at have 9000kr til dig selv.
Men hvis jeg så ikke har en kviterring på det så kommer jeg til at skulle betale skat af hele beløbet ikke ?