Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gøre en laser mere præcis med en linse. Hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :



Jeg har købt 2 printplader. De skal sidde overfor hinanden og når man sætter en hånd imellem aktiveres en lille alarm.

Den skal fungere som dørklokke eventuelt.

Problemet er at den ikke er så god til at registrere objekter den passerer hurtigt, jeg VED fra tidligere erfaringer at man kan putte en form for linse foran laseren/infrarød så den er bedre til at registrere hurtigående objekter. Men jeg kan ikke finde sådan en linse, er der nogen der har viden inden for dette?

Hvis der er nogen der kender en diplomingeniør eller måske en radioteknikker som kan hjælpe

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på en linse kan hjælpe. Dit "problem" er nok at der er indbygget en beskyttelse mod f.eks. en flue, der passerer forbi kan trigge den.

Hvad skal det bruges til?

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg godt hjælpe dig med.

enten skal du købe udstyret færdigt eller bygge noget elektronik selv.

Hvis du skal have noget der reagere hurtigere end omkring 0,1-0,5 sek skal det bygges, men er dette ikke et krav, kan det købes færdigt.

spørgsmålet er hvad du skal bruge det til. infrarød er nok den billigste løsning, men kan forstyrres af sollys med mindre du evt. bruger en afskærmning/rør.

Jeg mig høre om dine krav til reaktionstid og hvad den skal reagere på ...

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det skal bruges til mine forældres minigolf. De havde et gammelt system i en bane der registrerede når bolde passerede forbi, det er gået i stykker. Har selv forsøgt at lave det hele med at købe samlesæt printplader med får nu problemer som at den ikke registrerer hurtigt nok. Men omkostningerne skal holdes lave, det er jo bare en minigolf. Der er firmaer der sælger lasere som kan dette men det er alt for dyrt.

www.thuroe-minigolf.dk

hvad koster det at få lavet en første model? Ydermere hvis den efter aktiveringen kan tænde et blinkrelæ i 5-10 sek ca som blinker mellem 2 x 12 volts pærer.

 

tilbagetil mit eget projekt. Det tror ejg godtkan virke hvis jeg skaffer sådan en slags linse, jeg aner dog ikke om det er muligt?

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

når det kun er til et enkelt styk, kan det kun svare sig at købe et færdigt system, med mindre du selv laver elektronikken. ganske vist koster det 300-500,-, men det er billigere end at bruge 3-7 timer.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen kunne du anbefale nogle systemer til mine krav som kunne købes ind? Jeg kan ikke svare på hvor hurtigt sådan en bold passerer, men det går jo ret stærkt.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

eller hvad jeg kan gøre ved en nuværende print med en lidt langsomt sensor? Kan det være nok at skifte den "led"? du linker til

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

led= sensor

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)