Hej Aminoer, Jeg går i luften den 1/5 med Finefashion.dk, den ligger på en scannet løsning. Jeg kunne godt tænke mig at få et råd til styring af varenumre, evt. noget auto nummerrering. Det er ikke muligt at gøre i administrationen på shoppen. Kan det gøre i et excel ark eller hvordan gøres dette bedst og billigt. Det handler ikke om så mange varenumre i starten! |
Hej
Jeg har en scannet shop, og man kan sikkert nummerere på mange måder. Jeg har valgt at opdele mine varer i grupper, fx. trykte stoffer, som alle hedder P-xxxx-, bøger som hedder BR-xxxx osv. Samme type tråd i forskellige farver hedder TB-xxx-farvenummer osv. 'xxxx' er bare en fortløbende nummerserie uden nogen form for logik. Denne nummerstruktur gør det let at en gruppe ud i porduktlageroversigten.
Du bheøver ikke et art til at styre, hvilke numre der er brugt - jeg kan få overblik under punktet 'produktlager' - søg på fx 'p-' og få vist i faldende produktnummerorden. Der kan du se, det sidste nummer, du har brugt, og dermed hvad næste ledige nummer er. Ikke 'Rocket science', men det fungerer for mig (og jeg har faktisk ret mange varenumre).