Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart please (:

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Mig og en kammerat fra min klasse har fået den geniale ide, som vedrøre et elektronisk program til computeren.

Da vi ikke har har nok viden om at starte et firma selv, og ingen startkapital bliver vi nød til at gøre noget andet...

Ideen er så at vi vil finde en partner, som har det vi mangler. Derfor finder vi det smartest at snakke med et stort programmerings firma, som evt kunne være med på ideen. Hvad syntes i om vores valg?

Og hvilket firma skal vi gå til? Vi har prøvet at søge og søge men kan ikke finde noget. Vi leder efter et større firma som har virkelig styr på hvad de gør, og ikke en enkel person som kan list hist og pist :)


Håber i kan hjælpe os så vi kan komme igang, Mvh Emil Jensen

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det I har, udover idéen?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer an på hvad du mener?

Altså vi har aldrig startet en virksomhed før da vi er 17 og 18 år. Og startkapital har vi heller ikke...

Vi går begge på handelsskolen..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Lidt svært at vurdere, hvem i evt. skal gå til med jeres idé, når vi ingen anelse har om hvad det drejer sig om =)

Men i skal nok finde en virksomhed som er gode til at udvikle netop den teknologi som i efterspørger =)

Held og lykke

Dbh, Rasmus

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil 8600:

Kommer an på hvad du mener?

Altså vi har aldrig startet en virksomhed før da vi er 17 og 18 år. Og startkapital har vi heller ikke...

Vi går begge på handelsskolen..

Jeg tager udgangspunkt i dette citat: "Ideen er så at vi vil finde en partner, som har det vi mangler.". Hvad er det I mangler, udover idéen? Kan i selv programmere? For hvis ikke, tror jeg ikke I kommet uden om, at skulle købe jer til udvikling af programmet (eller lære det). En idé er ingenting, det er udførelsen af idéen der er udslagsgivende, og derfor tror jeg i vil få svært ved at finde en partner der vil gå med til at arbejde gratis på projektet, bare fordi I har idéen.

Nu siger du, at i går på handelsskolen. Har I overvejet at arbejde med projektet i Young Enterprise? Jeg har selv været i gang med det i år, og jeg synes var en spændende og lærerig måde at arbejde med et projekt på. Der ser man også, hvor lille en del af ens "virksomhed" idéen egentligt er.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, men vil lige tegne det lidt op.

Vi er:
- Vi er 2 unge mennesker (17 og 18 år) som begge går på første år på silkeborg handelsskole.

Hvad har vi:
- Det eneste vi har er selve ideen og massere af fede ting til det. Programmet er rimelig simpelt som folk i alle aldre vil bruge, men nok mest den yngre del :) Vi har også lavet vores første udkast af ide formulering.

Hvad søger vi:

- Et okay stort programmerings firma som ved hvad de laver. De skal have startkapital og styr på at starte en virksomhed op. De skal kunne lave selve programmet og få en hjemmeside op. Markedsføring erfaring osv ville også være kanon.

 

Så vi skal have fundet et firma som vil lave et sammenarbejde med os så vi deler vores fortjeneste op i %, da vi ingen startkapital har men syntes ideen er sååå genial tror vi ikke at "sælge" vores produkt til et firma vil være så umuligt som man skulle tro.

 

Håber det hjalp lidt, ellers må i bare spørge..

Mvh Emil J

 

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Emil har i evt. overvejet at kontakte en udvikler inde på sourceforge.net og bede ham eller hende om evt at udvikle jeres software for jer, fordi jeg tror sq ikke i får et stort etableret software firma til at lave jeres program, da de for det første helt sikkert vil stjæle jeres ide hvis den er god, bare se på steve jobs som stjal gui'et fra xerox, for det andet så har jeg aldrig hørt om at der var et større software firma der kodede folks software for dem. mod at få et x-antal % i fortjeneste men held og lykke med jagten.
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis som delinda skriver - kig helt objektivt: når i fremlægger jeres idé for en virksomhed, hvad skulle så forhindre dem I at kopiere den? I har jo ingen form for beskyttelse på idéen. Derfor mener jeg, at I skal danne jer et overblik over, hvor meget det vil koste at udvikle, hvilke kompetencer I får brug for osv. Derefter kan I vurdere, om I vil arbejde videre med projektet og indskyde den nødvendige kapital.

Derfor synes jeg, at I skal arbejde videre med bearbejdelsen af idéen, og sørg for, at få skrevet så meget ned som muligt, så I har noget at forholde jer til. Derefter er det også nemmere at vurdere idéens bæredygtighed, og om det er noget I vil arbejde videre med. :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh så skrev jeg lige en masse og så kom der en ERROR, æv os...

Men jeg tror i er helt ude i skoven (ellers også  er jeg)
- Men at sørge for at de ikke napser ens ide er vel ikke så svært? Det er vel bare og få lavet en god og solid hemmelighedsaftale som de skriver under på inden de får noget af vide, og hvis de napser ideen skal de betale X antal kroner i erstatning?

 

Men er det virkelig så svært at få gang i virksomheden uden startkapital? Troede ellers at der var mange programmeringsfirma'er som lavede aftaler/sammenarbejde med iværksætter.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et stykke software/program eller en hjemmeside I skal have lavet?

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)